19 maj 2011

Saker som kan dra åt helvete...

... DEN HÄR DAGEN!

Hela den här dagen har varit en stor katastrof.
Morgonen började som alla mornar gjort den här veckan, Leo gråter och gråter för att han inte vill till dagis.
Idag var det värre än vanligt och dom på dagis började fråga vad Leo mådde dåligt för, vad han tänkte på och om det hänt något speciellt den senaste tiden. Jag vet vad som tynger min lilla son och jag är helt maktlös när det gäller att förändra något.
Jag fattar bara inte hur man kan behandla sina barn så här som en viss person gör. Nu får det vara slut och jag kan inte längre jämka med för att han skall vara nöjd, nu är det barnens bästa som gäller och ingenting annat.

Väl på jobbet skulle jag och Ellen packa över 300 frukostpåsar till alla studenter som besöker oss i helgen. En stor applåd till alla er som sitter i kassan på någon mataffär, mina axlar och nacke mådde inge vidare efter 2 timmar.
När vi väl är klara med det smäller en lastbil rakt in genom väggen till butiken. Ingen vet hur det kunde hända, alla blev chockade och som tur var visste vi precis hur vi skulle aggera eftersom vi gick kursen igår som jag pratade om. Beröring, medmänsklighet och lugn. Vi klappade lite på alla, bjöd dom på kaffe och spred lite glädje i ett kaos.
Eftersom väggen är bärande så kunde vi inte flytta på lastbilen för då hade hela huset rasat ihop.
Som tur var höll PEAB på att stötta upp taket från insidan ikväll så vid öppning imorgon hoppas vi att lastbilen är borta.
Vi har sprungit och sprungit hela dagen, vi tippade på att vi suttit still i max 15 minuter på 10 timmar. Saker saknades som vi beställt, kaffemaskinen ville inte fungera, diskmaskinen började spruta vatten, kassorna var felinställda, fatölen hade ingen kolsyra. Ja ni hör själva....

När jag kom hem började det med att min kära son klämde sina fingrar i dörren, Leia var trött och på dåligt humör och mina shorts som jag skal stå redo i kl 7 imorgonbitti ramlar av mig.
Öppnade min mail nyss och hade fått ett mail ifrån min advokat.
Då rann bägaren över och jag kände att jag varken orkar tänka eller andas mer, vissa människor slutar aldrig att förvåna en. Detta beteende är ett stort skämt, liksom denna dag.
Detta är bara några delar av min/vår förbannade dag.
Som tur är har vi en underbar stämning bland personalen så det underlättar väldigt mycket när inget går som man vill.
Jag har haft några bra stunder under dagen, när jag fått sms som gjort mig sådär varm, när jag ringde till dagis vid lunch och dom berättade att det gick helt okej för Leo och när jag kom hem och äntligen fick pussa på mina barn igen.

Jag hoppas och tror att dom flesta av er har haft en betydligt mycket bättre dag än jag haft. Nu skall jag gå och lägga mig, imorgon är det 07-22 på schemat, önska mig lycka till och skicka lite energi då och då är ni snälla.

GOD NATT!