18 maj 2011

ABC-Kurs!

Nu kan jag rädda er från vilken situation som helst, nästan!
Idag hade vi en kurs på 5 timmar om Hjärt-lungräddning, hjärtproblem, diabetes, blödning osv. Den så kallade ABC-kursen.
Dom första 20 minuterna var ren tortyr, jag var övertygad om att jag skulle somna eftersom jag var dödstrött. Vi fick en snabb paus och efter det vaknade jag till liv igen. Jag vet inte om dom resterande i gruppen tyckte det var lika kul eftersom med mitt uppvaknande kom alla frågor. Jag tycker allt med kroppen och människan är sjukt intressant och vill lära mig så mycket som möjligt. Jag är en människa som analyserar allt in i detalj, så självklart gjorde jag det även idag. Jag tänkte som vanligt på alla om och alla påföljder vilket innebar en miljon frågor. Jag är så, jag analyserar och tänker mer än jag själv vill och borde. I detta fall var det bra, jag lärde mig mycket på det och jag fick svar på de frågor som jag länge tänkt på.
Det känns skönt att ha gått kursen även om det innebar att ligga och blåsa in i en docka som en miljon andra redan gjort. Vi lärde oss att arbeta i team eftersom det underlättar för alla parter när det kommer till en nödsituation. Jag och Albin var awesome och vår docka mådde kanon efter vår hjälpinsats.
Vad har annars hänt idag?
Jo, idag började "Heineken" vid oss, han heter egentligen Oskar men har fått detta klämchecka namn tills han har samlat tillräckligt många pluspoäng hos oss andra härliga människor. En superhärlig människa som jag skall tillbringa hela sommaren med och som på en dag lyckades samla så många pluspoäng att han faktiskt vid ett tillfälle fick heta Oskar.
Det vi fått gjort idag är helt ointressant för er men eftersom jag känner mig duktig när jag skriver det så får ni den informationen ändå. Vi har plockat upp alla kyl- och frysvaror, självklart kom allt på samma gång så vi sprang som dårar och hann med 15 minuters lunch. Flyttat ut alla stolar och bord vid "piratgrillen" och styrt undan efter en konferens
Imorgon kommer resterande varor och alla kylar och montrar skall fyllas, sen skall gardinerna sys klart också.
Vi öppnar på fredag så det är lite (läs. jätte) stressigt just nu.
Det som gör att det funkar och att stämningen är på topp är att vi är magiskt bra på att hylla varandra, ge varandra lite närhet och komplimanger. Idag var det min tur att bli "uppvaktad". Så härliga människor ifrån Sveriges alla hörn, all cred till Matilda som lyckats få ihop ett sånt bra försäsongsgäng.

Idag blev det bara massa ordbajs men det viktiga var att ni nu vet att jag har lärt mig en massa nytt idag som kan vara avgörande i många situationer.

Nu återgår jag till en övertaggad skåning...