17 maj 2011

Hästpass!

Jag har precis kommit ur duschen och satt mig i soffan, nu ramlade tröttheten över mig och jag känner hur utmattad jag är.
Sömnen har varit dålig dom senaste nätterna men det har det varit värt, varenda sekund.

Jag har jobbat 8-17 dom här två dagarna, skulle egentligen varit ledig imorgon och torsdag men så blir inte fallet. Imorgon jobbar jag 9-18, torsdag 8-17, fre-sön 7-21. Vi slänger in tre hästpass när vi ändå håller på. Det blir mycket jobb så här i början och jag älskar det, det enda negativt med detta är att jag enbart kommer kunna spendera tid med mina kära barn när det sover under helgen. Men ibland blir det så och man måste ju jobba för att tjäna pengar och kunna försörja sina barn så jag har inte så mycket att välja på. Jag har även fått i uppgift att sy 13 gardiner till jobbet. Kanonkul!?
Men jag älskar att jobba och det känns helt underbart att göra något utanför mammarollen.

Jag var ute och sprang i min supersnabba träningsbody idag eftersom jag inte hann köra CF ikväll så fick jag köra samma pass själv när barnen somnat. Jag skall försöka att orka och hinna på torsdag, det var länge sedan jag var där nu så jag saknar gänget faktiskt. På Lördag jobbar jag som sagt så det får bli Tisdag nästa gång, då hoppas jag Robba kör skiten ur oss.

Det är många som frågar vart jag jobbar någonstans, för att klargöra detta jobbar jag på Kneippbyn i deras restauranger, men mest inne på Piraten som är ett kök och en bar inne vid vattenland.



Jag hoppas ni besöker oss i sommar, både ni som aldrig varit på Gotland eller ni som kommer som återvändare.
Nu skall jag återgå till mitt samtal innan jag skall krypa ner i sängen!

God natt alla fina där ute!