24 maj 2011

Min lilla prinsessa!


Min älskade dotter har börjat prata så otroligt mycket, hon säger nya ord varje dag och lägger ihop långa meningar.
Hennes ansiktsuttryck och sätt att röra sig får alla att skratta. Igår var vi en sväng på stan, Leo gick balansgång på en bänk, självklart skulle lillesyrran göra likadant.
I slutet av bänken satt en äldre dam, Leo hoppade ner strax före damen, Leia kommer fram och säger "Akt di!". Jag förklarar då att man inte får säga så, Leia slänger då ur sig "Akt di, TACK!". Damen ler stort och flyttar sig snällt, när Leia sen hoppat ner vänder hon sig om mot damen och säger "Sätt di där nu!". Jag förklarar vänligt att hon är en bestämt liten tjej som minsann vet vad hon vill. Damen skrattar och frågar om hon fått det från sin mamma. Svaret behöver vi inte gå in på.
Jag önskar jag kunde filma henne så hon kan få se hur otroligt charmig hon var som liten. Hon har dessvärre kommit in i treårstrotsen redan, trots att hon inte ens hunnit fylla 2 år.
Nu springer hon runt och kämpar med sin bikini som gör henne vansinnig. Det som kommer ur hennes mun varje gång det inte går som hon vill är "TUSAN"!
Jenny sitter och filmar henne för fullt när hon kämpar på med sina kläder.

Jenny skall passa min lilla skatt medans jag drar iväg på ett CF-pass i solen.
Leo är på musikskolan, det skall börjas i tid :)