23 maj 2011

Kvalitetstid!

Eftersom förra veckan enbart var spikad med jobb och tid med mina barn har tiden med min Älsk blivit lidande. Idag tog vi igen lite av den tiden, uppdaterade varandra på senaste nytt, sprang en sväng på p18 och nu ikväll har vi suttit och kollat skor på nätet.
Vi planerade sommaren lite och funderade på våra framtider.
Man har verkligen ingen aning om något i ens liv. Man kan försöka planera det men i slutet så kommer det inte bli exakt som man tänkt sig i alla fall. Jag vet vad mitt slutliga mål är men hur vägen kommer se ut dit har jag ingen aning om. Jag hade en "plan" för mitt liv, men som sagt. Saker förändras och saker inträffar som du är helt maktlös att påverka vare sig du vill eller inte. Det enda jag vet här och nu är att jag måste våga tro och våga "satsa" för det är något som ingen skall kunna ta ifrån mig. Men det skrämmer mig, när något känns blir jag rädd och backar tillbax istället för att satsa för att vinna. Den enkla anledningen till det är att jag inte tror att jag duger pga allt som hänt de senaste åren.

Men jag gör det jag är bäst på och det är att vara mig själv, sen får det bära eller brista. Jag vill inte umgås med någon som vill förändra mig. Jag vill umgås med någon som vill lyfta mig, stärka mig och respektera mig.

Jag vet att han finns där ute någonstans och jag hoppas att den dagen han kommer är jag så pass stark så jag vågar tro på det.

Den dagen kommer komma och jag har all tid i världen.

Jag skall njuta av varje dag på mitt och barnens sätt.