9 maj 2011

"God morgon min lilla solstråle"

Min dag började inge vidare men efter att ha hämtat mina älsklingar på dagis och fått lite pepptalk från mina kära var jag på benen igen. Ibland måste man våga känna efter hur man mår för att kunna gå vidare annars tror jag bara verkligheten kommer ifatt en en dag och då är det kanske för sent att ta tag i saker. Man bygger upp massa inom sig och vågar inte ta tag i något för då kommer allt rasa, som en torn. Börja nerifrån och nog fan kommer det sluta i katastrof. Jag är glad att jag varit ärlig för mig själv med mina känslor och tankar, det har fått mig så här långt och jag vet att jag är påväg åt rätt håll och att jag och barnen kommer få det bättre än vad vi skulle kunna fått det innan.
Jag vet att jag gör rätt, jag vet att jag kämpar för mina barn och aldrig någonsin skulle svika dom så. Barn är inget man kan ta förgivet, dom förstår mer än vad man tror och dom kommer inse en dag hur det verkligen var. Inga ord eller saker kan påverka det, det är deras känslor och minnen som kommer avgöra.
Man kan inte skita i att höra av sig till sina barn på över en månad och sen dyka upp och tro att dom skall slänga sig i famnen på en. Barn glömmer snabbt och när dom tom ifrågasätter vem det egentligen är blir man arg, ledsen och tom.
Leos ord både skrämmer och gör mig glad. Jag skulle aldrig säga ett ont ord om den andra till honom men samtidigt kan jag inte ge honom svar på alla frågor utan oftast blir det "Jag vet faktiskt inte Leo!". Just av den enkla anledning att jag faktiskt inte vet hur man kan göra så eller snarare inte göra så.
Jag får helt enkelt bara vara otroligt tacksam för att mina älskade barn är glada, positiva, har vänner, går på dagis och är friska. Dom är mycket tryggare nu och gladare än dom var innan. Leo har riktiga vänner han leker med hela dagarna och Leia springer efter så snabbt hon kan.
Det enda som fattas nu är eget boende men efter sommaren kommer även den biten lösa sig. Vi kommer få det liv vi drömt om, trygghet och alla nära och kära runt omkring oss, dom som verkligen bryr sig och vågar se sanningen.












Jag bjuder på lite bilder från vår dag, nu är det BB som gäller. Vi kommer nog få se ett tyst hus ikväll....