16 november 2011

VÄRMEN!

ÄNTLIGEN...skall vi åka på vår första semester.
Ni som följer mig på Twitter visste redan om detta, men inte ni andra.
Igår så köpte vi en resa till värmen och om två veckor bär det av.
Vi går runt på små moln hela familjen och pratar inte om mycket annat än vad vi skall göra och vad som skall packas med.
Om Leo får bestämma så skall hela rummet med, men jag försöker förklara att en ryggsäck med leksaker räcker gott och väl för han kommer ändå inte ha tid att leka med det.
Något jag fasar för är resan ner, många timmar och mina barn (mest Leia) tycker inte om att vara still i mer än 30 sek åt gången + att jag blir extremt åksjuk.
Jag bokade ett familjehotell med Children Club och all inclusive för att underlätta för mig och barnen.
År 2005 var jag utomlands senast så denna resa är efterlängtad och välbehövd eftersom vi pratat om det i två år nu.
Efter detta år som varit så förtjänar vi verkligen den här resan mer än någonting annat. Denna sommar som varit var ingen riktig sommar för oss, jag jobbade konstant och han vara på stranden en gång på hela sommaren.
Så nu äntligen skall vi sola, bada och leka i havet som aldrig förr.
När vi sätter oss på planet ifrån Arlanda så börjar vårt nya liv, där och då lämnar vi allt skit bakom oss och flyr ifrån det sista så vi slipper se, läsa och ringas om det.
För första gången så flyr jag och det står jag för, jag tar med mina barn och när vi kommer hem är vi starka, trygga och ingen kommer någonsin komma över våra murar igen. (Om vi inte tillåter det så klart).
Förövrigt hoppas jag att snön ligger vit på marken när vi återvänder till denna gråa ö.


QUIT YOUR JOB - BUY A TICKET - GET A TAN - FALL IN LOVE - NEVER RETURN .