21 november 2011

Surfan.

Tjejerna som inte kom in.


Kvällen igår var lugn och riktigt rolig faktiskt. Hela kvällen stannade vi på Surfers och hängde i mindre gäng, spanade, dansade, skrattade, smsade.
Eftersom det var så svårt att höra vad man sa till en början innan man själv också började skrika beslutade jag och Älsk oss för att sms med varandra.
Lite småroligt faktiskt.
Söta Malin kom och joinade oss ett tag, sedan några goa Göteborgare och sista men inte mins klasskamrater ifrån den gamla tiden som man inte sett på år och dar.

Vi var på Bio också ja, det var ju vår "förfest" så att säga. Filmen var så klart bra, en riktig Lovestory som man inte kan låta bli att älska.
Dock blev vi lite små irriterade på Bella eftersom hon hela tiden skall vara så otroligt besvärad över allt.
Nu längtar man enormt efter Part 2 som kommer i Juni/juli(?), i vilket fall som så är det alldeles för lång tid. Jag tror att boken kommer slå igen, dom som inte läst den innan och sett filmen kan nog inte hålla sig utan måste läsa slutet.
Årets julklapp kanske?


Idag har vi haft en riktig "slapparsöndag" utan några som helst måsten och borde. Vi åt en jättefrukost kl 13, slängde oss i soffan och spelade massa tv-spel, så "Dyngkåt och hur helig som helst", pusslade, byggde med lego, åt mat ifrån Thai Thai och donken, kollade på "Mamma Mu" och la barnen.
Oliver kom till mig ikväll och det var verkligen efterlängtat. Vi låg och kramades i soffan och kollade på "Fråga olle dokumentären" om GILFs (igen).
När vi stod och kramades kom Leo fram till oss och kramade om våra ben, det är en känsla som gör ont samtidigt som den känns helt underbar. Kan inte förklara den bättre än så, ni som upplevt det vet precis vad jag syftar på.
Jag känner mig så lugn och trygg när jag har honom vid mig så jag kommer sakna ihjäl mig efter honom när han åker iväg för att börja plugga.
Nödvändigt ont.
Han åkte nyss hem och jag sitter nu i sängen och fasar för att lägga mig ner eftersom jag har en halsbränna som inte är av denna värld.

Imorgon står det pepparkakhusbak på schemat har mina barn bestämt.
Ännu lite mer samarin och sen försöka sova bort den här förkylningen som vill smyga sig på, vilket jag inte tänker tillåta.