9 november 2011

Djupa sår.

Jag vet varken ut eller in just nu, inte nog med att jag låg vaken nästan hela natten och skrev med en stackars tjej som han sårat och efter det låg jag bara och grubblade på hur en människa kan vara så brutalt elak och vidrig.
Hämtade som sagt barnen vid farmor där dom sovit med "pappan" för att åka till dagis. När vi satt oss i bilen för att åka sa Leo "Tack mamma för att du hämtade oss!". Jag frågade då varför han sa så och frågade om han inte hade haft kul med "pappa", han tittade på mig och fick bara ur sig "Visst behöver jag inte åka hit igen mamma." Då kände jag att nu får det vara nog, det är inte meningen att mina barn skall bryta ihop en gång var tredje månad för att dem träffar sin "pappa" i några timmar och han har med sig nya tjejer då och då.
Jag sa då något som jag aldrig trodde jag skulle säga till mina barn, "Leo du får bestämma själv från och med nu om du vill prata eller träffa "pappa". Jag skall aldrig mer tvinga dig!", "Tack mamma du är bäst" fick jag tillback.

Väl på dagis bröt han ihop, han hade ont i magen, mådde illa och ville bara vara med mig. Jag försökte i en timme att få honom att leka med dom andra barnen och förklara att det var bara en liten stund sen hämtade jag honom igen. Klumpen i min hals växte för varje minut och jag fick kämpa för att hålla mig stark inför honom.
Tillslut kom en fröken och satte sig vid oss och sa "Usch det här är så hemskt, det som har varit så bra nu hela tiden sen förra gången han träffade honom. Han behöver nog en egendag med mamma, han känner sig så sviken så ta med honom hem idag så testar vi imorgon igen".
Lättnaden var total när hon sa dessa ord till mig, att någon annan fick se och höra hans ord och fick bevittna det jag så länge sagt. Jag ville bara ta med mig honom hem ifrån första stund men jag vet att så skall man inte göra för då lär sig barnen att man kan gråta sig till att få åka med hem (enligt någon barntjohejsan) men idag var det annorlunda och jag fick frökens medhåll i mitt tänk.
När vi stängt grinden till dagis hoppade han upp i min famn, pussade på mig och sa minst 10 ggr på vägen till bilen hur mycket han älskade mig.
Väl hemma bäddade vi ner oss i soffan med massa kuddar och har nu plöjt igenom 2 Shrekfilmer.

Barnen kom hem med Gucci skor och ännu en gång ett brustet hjärta.