2 november 2011

Ditt liv, dina beslut och handlingar.



Visst är det lätt som utomstående att gå in och döma en annan människa efter vad man läser i tidningar eller hör på stan?Det är otroligt lätt att döma en annan människa men förbannat svårt att lyssna på vad dem faktiskt har att säga.

Jag vet att det skrivs en hel del om mitt liv och mina beslut här på nätet, man kan inte bli älskad eller älska alla men man kan respektera varandra och skita i vad andra runt omkring en gör i sina liv.
Självklart skall man våga säga ifrån om något är helt upp åt väggarna fel men samtidigt måste man kunna berömma andra människor för deras mod och styrkor.
Från början i min skiljsmässa ville jag självklart få min röst hörd så som han fick sin via media och att snacka runt på stan, mitt enda sätt att få fram min version av allt var här på bloggen.

Några tyckte att jag var/är sjuk i huvudet som skrev så öppet om mitt liv, men majoriteten av er stöttade mig och gav mig dagligen beröm och styrka för att jag vågade prata öppet om något som är så tabubellagt.
Skiljsmässa, Otrohet och Svek!

Allt är inte guld och gröna skogar, man måste inte hålla fasaden uppe i alla lägen och låtasas som det regnar.
Jag anser att det ligger mer styrka i att våga öppna sig, våga prata och våga be om hjälp än att lägga locket på sanningen.
Så länge man står för det man gör, inte sårar andra, kan gå rakryggad igenom det och ta konsekvenserna av sitt handlande är det upp till var och en att sköta sina egna liv utifrån sina egna förutsättningar.

Jag är uppriktigt sagt förbannat trött på alla er där ute som gottar er i andras misslyckanden och som sprider ut rykten och far med osanning för att inte drunkna i er egen missär.
Personer skall inte behöva försvara sig för allt man gör och sina beslut. Jag har fått gjort det så länge nu och jag har fått nog.
Detta hittade jag på Twitter idag och jag lider med Kim Kardashian som måste skriva öppet till hela världen och be om ursäkt för att hon skall skilja sig. Jag är säker på att hon har det tillräckligt jobbigt som det är, men självklart skall media och människor med för lite eget liv strö lite extra salt i såren.