3 november 2011

Gråa dagar.

Kan solen, kan solen, kan solen komma fram?
Nu kära Modernatur är det dax för dig att antingen fixa fram lite snö eller en strålande sol.
Dessa gråa dagar gör en dödstrött och orkeslös men vi får väl vara tacksamma att det inte spöregnar och blåser storm.
Jag älskar dock hösten, alla färger och när man med gott samvete kan mysa ner sig i soffan framför en bra film med tända ljus och höra hur regnet slår emot fönsterrutan.

Idag var de fotografering på dagis och mina små diamanter var nog med vad dem skulle ha på sig, hur håret skulle se ut och att naglarna skulle målas. Det var så roligt att se dom inne i badrummet med diverse hårprudukter som det kletade in i håret.
Alla var så söta på dagis idag med sina skjortor och klänningar, små prinsar och prinsessor som alla var spända för vad som komma skall.
Lättnaden jag känner när jag kan gå ifrån dagis utan att båda skriker och gråter efter mig är obeskrivligt skön. Dom trivs och dom har fått en trygg punkt igen vilket märks tydligt.

Nej nu skall jag på med joggingskorna och ge mig ut på en runda innan det är dax att hämta barnen igen och förbereda inför träningen ikväll.

Höstkramar till er kära läsare.