21 november 2011

Ond cirkel.

Efter allt som varit har jag hamnat i en ond cirkel där jag fokuserar på allt negativt och missar det som faktiskt får mig att må bra.
Många av er vet nog hur det är att hamna i ett hamsterhjul och inte lyckas ta sig ur det eftersom det bara snurrar snabbare och snabbare.
All skit har tagit för stor plats i mitt liv, allt som sårat mig och gjort mig arg har varit i fokus.
Varför? Det har jag ingen ordentlig förklaring på mer än att jag hamnat i en ond cirkel som jag måste bryta här och nu.
Allt negativt är egentligen mitt "förflutna" även om det ändå spelar en stor roll i mitt liv än idag, men det är inte mitt liv nu.
Jag har människor runt om mig som ger mig så mycket glädje och kärlek. Jag skrattar mer än jag gråter men det kommer inte fram här.
Mitt fokus har legat på att skriva av mig all ilska och inte berätta om min lycka, för jag har faktiskt varit lycklig och haft dom där fjärilarna i magen den senare tiden.
Bestämmer man sig för att man skall se på allt som händer ur en positiv synvinkel så klarar man nog det, jag är förbannat envis och nu har jag gett mig fan på det här.
Visst kommer det säkert komma ett och annat "svart-inlägg" men överlag skall den här bloggen bara handla om allt positivt som händer i mitt liv.
Det blir kanske inte roligare för alla er att läsa men för er som verkligen bryr er så kommer ni glädjas med mig.

Så nu kör vi, POSITIVT!