5 december 2008

5 December två00åtta

Nåja. Eftersom Mysan inte är riktigt haj på det här med videoklipp så får jag rycka in som en liten tomtenisse!

Och eftersom jag har full tillgång till hennes blogg för tillfället så tänkte jag ta mig i kragen och faktiskt skriva några rader.

Som vi alla vet så är det mycket sus, viskningar och skitsnack runt denna lilla, vackra människa. Och jag kan med största sannolikhet säga att det handlar om ren avund. Att endel människor inte tål att vissa har de bättre än dem. Att de trivs med sig själva. Att de har hittat sin plats i livet. Att de har allt de någonsin kunnat önska sig. Och mer där till.

Jag säger inte att jag aldrig har varit svartsjuk på denna jänta. För det kan jag säga med bestämd ton att jag faktiskt har. Flera gånger. I många år. När vi var små tex så var jag ofta avundsjuk på hennes platta mage, hennes fina hår (vilken färg de nu var i just den veckan) samt hennes gigantiska bröst. Hon var ju för fan en riktigt tiopoängare när vi var små for good sake! Alla ville ha denna lilla snärtan! Till och med jag, men fick jag det? Svar nej! Haha!;P

Jag förstår inte de som skriver elaka kommentarer. Att behöva uttrycka sin egen dumhet och veta att man gör någon annan ledsen är idiotiskt! Vad är grejen liksom? Vad får man ut av det? Jag tror inte att dessa människor skulle vilja ha kritik från okända människor som talar om för dem hur de borde leva sina liv? Eller!!? Jag tror heller inte att de skulle vilja att folk i andra delar av landet (läs Gotland) skulle snacka skit om dem, trots att de inte ens känner varandra.

Nåja, struntpratat om det här. Det kommer alltid att finns svartsjuka och avund i denna vidriga Värld. Och det finns ingenting att göra åt det. Bara vända andra kinden till och skita totalt i vad folk säger. Men ibland så räcker inte det. Ibland vill man bara lägga sig ner på marken med ansiktet i asfalten och hoppas att det ska komma en bil och köra över huvudet. Men det går inte.

Det är inte lätt att vara människa.
Och det är verkligen inte lätt att vara My Gerndt!
Tack för att du finns My. Det gör mig lycklig att se att det faktiskt finns fantastiska liv här i Världen!
All lycka till dig och din familj! Och kom ihåg, jag är alltid här. Även om det inte alltid syns.
Saknar dig massor. Min bästis!;)
Miljooooner pussar och kramar till dig från mig!