7 december 2008

Barncancerfonden!

Ikväll? var jag och min underbara son i ishallen tillsammans med min bror och hans familj för att se hockey. Jag såg dock inte så mycket eftersom min son inte ville vara still men jag var där och de kändes bra eftersom dom samlade in pengar till barncanserfonden. De som var sjukt kul i ishallen var att de var några personer där som såg väldigt förvånade ut att se mig där och kollade förbrilt efter min man, men do fick inte se honom. Tog upp mobilerna och skickade rikslarm om att My Gerndt var i ishallen själv med sin son?
Och ja jag var där utan min man eftersom han hade träning, så enkelt var de! Antagligen inte den anledning ni hoppats på. Men nu vet ni för jag vet att ni undrar!
Om ni inte kunde komma till ishallen och skänka pengar till barncancerfonden så kan ni istället göra de via följande:
SMS:a FORSKA till 72900 Ring: 020-902090 PG: 90 20 90-0 BG: 902-0900
Kom ihåg att din gåva gör skillnad oavsett hur mycket pengar de handlar om!


Annars har min dag varit lung, jag har julstökat hemma vid min mor och far. Plockat upp alla tomtar och imorgon skall jag göra i ordning tomtelandskapet. Eller imorgon kommer jag nog inte ha tid, på tisdag. Fast då skall jag ju börja sy min klänning? Jaja, jag skall göra ett tomtelandskap innan Julafton iaf! Lillegos har blivit sjövild, bokstavligen. "Den" har vattenjympa 20 timmar om dygnet vilket är härligt men väldigt tidigt, tycker jag! När jag ligger på rygg simmar "den" upp mot naveln så de blir en stenhård boll. De bästa av allt är att min lilla skatt har känt sitt syskon röra sig. Han kollade frågande på mig och sa "Mamma?". Jag svarade att de var Bebis, då drog han upp sin tröja och tittade om de fanns något där inne som rörde sig. Vilket de som tur var inte gjorde. Jag har även fått miljoner pussar av honom idag vilket gör livet värt att leva.
Och de som känns extra bra är att imorgon skall han äntligen få träffa en liten kille i sin egen ålder och leka av sig lite, vilket han behöver stackarn!



Du gör min dag värd att leva min underbara son, DU!