5 december 2008

Gråttland!



Sen jag flyttade har jag alltid kallat Gotland för Gråttland och de har berott på att de har varit en deprimerande plats med massa grå människor. Men nu har jag ändrat anledning till att kalla denna lilla ö för Gråttland, nu är de enbart för att de är förbannat dåligt väder jämt, blåser jämt och är kallt och GRÅTT! Människorna berör mig inte mer, inte idag iaf! De är små människor för världen som jag håller på att lära mig att skratta åt istället, deras patetiska beteenden och pinsamma handlingar, usch sånt skrattar vi åt!

Idag har min man hämtat sina glassögon, han är jätte fin men de är sjukt ovanligt att se honom i det. Leo är lite små rädd för honom men de går över snart får vi hoppas, jag hoppas även att jag får linser idag så jag kanske kan slippa huvudvärken. Den här gången skall jag inte, ha bruna eller gröna utan bara min naturliga ögonfärg som är ovanligt blå.
Jag hade även tänkt att jag och min familj skulle in en sväng på stan för att skratta åt folk och köpa dom första julklapparna. Jag skall även försöka få tag i ett par vinterskor men de verkar helt omöjligt på den här ön, hur kunde jag vara så dum att jag inte köpte ett par innan jag begav mig hit till byn? Ikväll är de även idol som gäller sista tävlingen innan finalen och jag är överlycklig för dom tre som är kvar förtjänar verkligen att vara där dom är, tyvärr så tycker jag inte att någon skall åka ur. Men som jag sagt innan så är Alice och Kevin favoriter, men Robin har fan fått kött på benen och kan sin grej! Svårt de där! Alla kommer ju ändå få skivkontrakt så egentligen så spelar de ingen roll! Köpt c:a 2 kg godis igår så de räcker nog hela helgen även fats vi har massa godisråttor här :)


Min älskade lilla son har lärt sig sagt "Mamma älsk di". Vet ni hur de värmer när den lilla parveln säger så? De finns inte ord att förklara hur glad man blir, man vill bara gråta men då tror han att man är ledsen så de kan jag inte göra. De enda jag kan göra är att ge honom världens kärleksfullaste kram och puss och säga hur mycket jag älskar honom!
Min skatt! Min prins! Mitt ALLT!

Nej om man skall försöka snygga tills sig och inte se ut som en vandrande död längre kanske!? De är ju Jul inte Halloween :)


Om man skulle beställa mat från Tandoori ikväll? Ja så får de nog bli!