15 december 2008

Det är inte okej!

Vissa saker i den här världen anser jag vara "Inte okej".
De är inte okej att göra andra till åtlöje. För gör man de så är de så är grunden till största sannolikhet avundsjuka.
De är inte okej att såra folk eller spela på/med deras känslor bara för att ha kul för stunden.
De är inte okej att låtsas vara någon man inte är för att få vänner eller partner. Falskheten kommer att spela igenom förr eller senare och då är de du själv som satt dig i en jävligt pinsam situation.
Men något som jag fan inte tycker är okej, är folk som lägger sig i saker som dom inte har något med att göra eller dom som snackar vidare om andras misär för att gotta sig i hur dåligt andra kan må, skämta och driva om saker som man vet sårar en annan människa! De är fan inte okej!
Alla människor skall behandla andra som dom själva vill bli behandlade och om de är så jävla svårt så tänk bara på ordet: RESPEKT!
Herre gud, jag trodde inte att du var så blåst som de visade sig att du är!
Jag har än en gång haft en underbar dag och kväll tillsammans med min familj. Vi var en sväng i almedalen för att mata fåglarna och leka lite. De första jag får se är två svanar, och jag som verkligen älskar fåglar grips av en aning panik. Min son ansåg jag inte gå säkert på marken så han fick tillbringa "matningsstunden" i min famn medans han far sprang runt som en galning och slängde bröd och påsar omkring sig. Jag sa till honom "Svanar är faktiskt farliga på riktigt,dom kan bitas och skit" de jag fick tillbax "Men älskling de är om dom känner sig hotade och vi skall ju bara ge dom mat", vem var de sen som sprang och skrek till oss "Ta skydd"? Haha, kul var de iaf! (när man stod en bit bort).
Vi lekte ett tag men de var kallt så vi beslöt oss för att åka hem och äta glass, smart? Nej kanske inte men gott!
Jag har iaf fått sola idag och fy va skönt de var, alltså den känslan man får av att ligga i ett solarium helt själv och veta att man "inte kan" göra något annar än att bara ligga och vänta på att tiden skall ta slut. För mig är de avkoppling eftersom jag har svårt att ta de lung så måste de oftast ske via "tvång".


Kvällen avslutades iaf med film "P.S I Love You", har hört mycket om den och jag är lite besviken. Den man skulle gråta och massa, visst de som hänt var ju hemskt men handlingen var sjuk och hennes vänner stört sköna! Jag skrattade mer än jag grät iaf! Men den är helt klart värd att se.

"God natt min ängel"

-God natt min prins!