24 december 2008

Avslutar julafton!


Julafton blir alltid bra trots att de kanske inte är dom starkaste oddsen.
Leo har verkligen lyrisk, fick ALLT han kunde önska sig. B.la En ascool sport cykel, Nike Nyfiken filmer, böcker och dockor, kläder, Lego, världens största speldosa. Brio tågbana. En egen bondgård. Han satt som ett ljus vid bondgården och sitt PolisDuplolego.
De är verkligen så härligt att se hur ett sånt litet barn kan vara så glad för saker och verkligen visa det. Stå och hoppa och dansa och skrika titta titta. Han är såå underbar min lillaskatt!
Jag önskade mig inget i julklapp men ändå så fick jag massa saker och pengar. Jag fick bland annat en bok som hette något med självkänsla (inte den av Mia Törnblad) utan den här handlade om hur andras åsikter kan påverka en och förstöra en hel dag och hur man skall ändra på det. DEN SKALL LÄSAS! Jag fick även b.la kläder, parfym, ljus, spel och klänningen som jag skall ha imorgon. Me jag vet fan inte om de är en kort klänning eller ett långt linne? jaja, de får testas imorgon och när min man är nöjd så är jag nöjd. Fast han sa faktiskt att jag kan gå i mjukiskläder osminkad och ändå vara finast på stället. Tack älskling!

Fy som jag ätit idag, fast de skall man ju göra. Men maten står mig fan upp i halsen ännu. Promenad imorgon om bäckenet pallar, men de hoppas jag. Gick även en sväng idag och de gick sådär. Vi har ägnat kvällen åt att spela Guitarr Hero och ett sjuk roligt spel som hette "Lika par leka bäst" , jag köpte det på maxi och dum som jag är så läste jag inte så någa på vad det handlade om. Haha, men vi fick reda på en hel del efter som frågorna var ungefär så här "Vilken sex ställning tycker du bäst om?" och där satt min föräldrar om min store bror och sa "Ja My vilken tycker du nu?". Tur att vi har en så lätt familj så att pinsamma situationen inte kan uppstå. De var iaf ett sjukt kul spel, så köp de gärna men tänk dig för vilka du spelar med. Eftersom vi lätt snurrar in på sex och assosierar saker till de så satt Tom (12år) och pillade på en flamingoblomma, var på hans mamma utbrast "Tom se vad du har gjort med blomman, den har ju fått stånd", Tom svarade då "Men jag pillade bara på den". Var på vi alla brast ut i asgarv och Tom fattade själv hur de lät, skämdes men garvade som fan! De är humorn i den här familjen. Jag gillar den!

Tack Älsk. för du underbara insats som Tomtemor, Leo älskade det och de var de som var de viktiga! Party imorgon, är du taggad?

Imorgon ja, då skall de färgas hår, solas, gå promenad, en låååång vill jag klara av! Synd bara att de är så jävla kyligt ute, nej jag vet "De finns inget dåligt väder, bara dåliga kläder" Men jag håller inte med, för på den här ön så blåser de igenom vad man än har på sig. Det skall även tas död på vissa rykten och några skall bli "stälda mot väggen"! Tack!
Imorgon är de som sagt Wallers Xmas Party på Wisby strand som gäller, de kommer vara ett jävla röj vilket skall bli kul. Men jag är ändå jävligt kluven! Alltså ibland kan man känna så starkt hat mot vissa människor så man nästan inte ens kan vara i samma land som dom. Och nu skall jag trängas på en "Club" med dom?! Jaja, jag får göra det bästa av situationen och hoppas på att min älskade lilla Mikaela följer med för de vill jag att hon skall göra, hon är den som jag vill ha med mest efter min man. Hon förtjänar att ha kul och komma ut och roa sig och spana på snygga killar (De va väl många från fastlandet som skulle komma va?). Tror ni de är någon mer än jag som kommer vara nykter? De tror inte jag! Men man kan ju hoppas att dom fulla människorna för en gångs skull kan vara fulla och inte odrägliga!

Vår lillegos sparkar och buffar hur mycket som helst ikväll vilket är underbart men de gör faktiskt ont, för jag är så jäkla öm i snittet. Usch! Vill att hon skall komma ut nu, för jag tror de är en hon. En liten Leia Aurora!

Åååå, jag såg precis att de var den bästa film jag någonsin sett på tv400. "Nykeln till frihet". Grym film som måste ses, sen så behöver den inte ses hos mig i mitt hem!!!
Så nu blev jag precis jävligt upptagen!

Men jag hoppas att ni alla haft en mysig Julafton med dem ni älskar. För det har jag. Och jag kan inte låta bli att tänka på er andra som inte ens har tak över huvudet, då känns de piss att sitta inne i värmen och äta gott och vara älskad.
Men som min man sa "Du måste sluta tänka på saker som du iaf inte kan göra något åt", de kankse är sant men hur skall jag bara kunna skita i min medmänniskor?
Vi har iaf ett Fadderbarn från Ecvador, så de känns som att göra något lite åt hur folk har de. Men frågan är om de är rätt att skänka allt till ETT barn istället för att skicka kläder och sätta in pengar till t,ex Röda korset, Unicef eller Rädda barnen? De måste undersökas vid ett annat tillfälle.

Puss & God Natt där ute i rusket!