4 december 2008

Jag har Adam Alsing i mitt plommonträd!

Idag känner jag mig lite bättre, kan bero på att jag inte tagit tabletterna ännu men jag tänkte att om jag tar dom till natten så kanske jag sover bort illamåendet och kräkandet. Hoppas Hoppas!
De stora problemet nu är mitt blodtryck som knappt existerar, idag hade jag 80 genom 51. Inte bra inte bra, men jag fick ett bra tips av min egan sjuksyrra Linda, alla snackar om att man skall dricka en jävla massa vatten för de är bra för än de ena än de andra. Men jag har inte riktigt trott på de där, visst att man skall ha en jämn vätskebalans men dom senaste åren har de gått till överdrift. Och som jag alltid sagt så kan de inte vara bra för kroppen att dricka för mycket men ALLA har jämt sagt emot mig tills de blev bevisat, hmm förra våren var de va? Alla kändisar och tjejer som springer runt med en vattenflaska i hande 24/7 fröstör mer än vad dom gör nytt. Kroppen mår dåligt och blir dåsig av för mycket vatten, den klarar helt enkelt inte av att ta vara på den. Så tillbax till Linda, alla har jämt sagt till mig att "drick frö då får du upp blodtrycket", jo visst har jag svarat och inte lyssnat men NU äntligen har jag fått en förklaring till varför jag skall dricka massa. För att när jag dricker så fylls kroppen och ådrorna med så mycket vatten att trycket i ådrorna stiger vilket gör att mitt blodtryck stiger och jag slipper vara rädd för att svimma eller kräkas när jag reser mig upp. Så nu är de jag som kommer springa runt med en vattenflaska i handen och inte för att de är "inne". Och nej jag tänker inte köpa kranvatten när vi i Sverige har de renaste vatten som finns, lyssna bara på reklamen, vem fan skulle sälja is till eskimoer lixom?



Min man skall få sina glasögon imorgon, då slipper jag hjälpa honom att sätt i linser annat än när han skall lira boll. Imorgon skall även jag kolla min syn, jag har ju jämt haft linser men nu har jag inte användit de på kanske 3 år så de kan ju vara därför jag har sån huvudvärk. Men de återstår och ser!

Idag har jag orkat ta mig in en snabbis på stan, köpa alvedon, smycke till näsan, en storlyssande Pingu och belysning till tärdet utanför blev de. Min lilla son älskar sin Pingu! Mamma Titta titta, har jag fått hört sen min kära far fixade upp allt. Imorgon skall balkongen kläs och de skall bakas negerbollar, jo jag säger så för jag anser inte att de är rasistiskt, jag tycker de är värre att försköna allt för då gör man de till en "grej"!
När lill älskling somna så åkte vi och hyrde tre filmer "The forbidden kingdom", "The bank job" och "Jiddra inte med Zohan". Ikväll såg vi "the forbidden kingdom" med Jet Li och Jackie Chan, deras första film tillsammans och jag behöver väl inte ens skriva att den var krym. Nu blev vi bara mer inspererade att låta Leo börja med kampsport så snart som möjligt!

Vill ni veta något sjuk? Jag är helt övertygad om att jag kan se döda människor. Alltså jag kan inte förklara men jag ser folk överallt, inne i hus och utanför som inte andra ser. Jag har varit så sen jag var riktigt liten och än idag kommer jag ihåg personer som gått utanför min dörr när jag skulle sova. Nu är de värre än någonsin, jag ser folk överallt. Jag blir tokig för jag tror att jag inbillar mig men jag gör fan inte de, dom är lver allt, skuggor som sveper förbi. Jag måste hitta ett medium som kan hjälpa mig inna jag blir tokig på riktigt!

På tal om att jag ser sjuka saker, när jag ser ut genom fönstret och kollar på plommonträdet med ljus i så ser jag Adam Alsing, jag svär att han sitter där ute och glor på mig, skägg, glassögon rubbet är med!

Idag gjorde jag även något jag inte skulle gjort, nämligen ställde mig på vågen. Den visa 45,2kg. Jag blir tokig när jag för en gångs skull vill gå upp i vikt så gör jag de inte eller jo jag gick upp till 48 för 2 veckor sen, men dom har tydligen försvunnit. Jag tycker jag äter bra men tydligen tillåter jag inte mig själv att stoppa i mig tillräckligt. Resten kan ni räkna ut själva!
Nu skall jag iaf äta the och macka för att kunna ta mina piller och sen krypa ner i sängen och hoppas på lite massage för mannen min!
Ni skall även få en liten skön låt att lyssna på när man skall sova!

http://www.youtube.com/watch?v=YvAPRIwX5KU


Hoppas ni får en bra natt alla och kom ihåg...



"Vi lever alla under samma himmel, men vi har inte alla samma horisont"