16 december 2008

Klart vi älskar smink!

Klart vi älskar smink!

Nu när jag ändå bara sitter här och i princip stirrar rakt in i skrämen utan att veta vad jag ser på så tänkte jag ge er några tips på smink som jag har i min sminkväska! Jag är inte rädd för att exprimentera med smink så ibland kan jag ha örona, turkosa eller rosa ögon! Därför har jag en hel del smink och använder faktiskt de mesta (till Alexander)!

Ni behöver verkligen inte läsa de här, helt ointressant egentligen :)


Först och främst Loréal Hydrafresh, bästa ansiktskrämen för mig.

Sen för att dölja "oljiga" partier så använder jag The Body Shops Matt face and lips. Den borde alla ha i sin sminkväska tjej som kille.

Den viktigaste produkten av allt är nog min Cover all mix från Make-up Store. Den kan jag inte klara mig utan den är som en drog.

Till vardags så använder jag i.d Bareminerales foundation puder och till fest eller när huden inte har sin bästa dag använder jag den bästa täckanden foundation någonsin Lancômes Magie matte (Den är nästan slut så ett julklapps tips kanske).

Rouge som finns i min väska är till vardags Make-up stores Blusch Peach den är super för man kan få den hur ljus eller hur mörk man vill (två flugor i en smäll). Till "fest" så använder jag Yves Rochers kräm rouge couleurs nature Perles of teint, den kan användas över hela kroppen och skimrar vackert.

Ögonskuggor har jag hundratals men dom jag använder mest är Make-up stores Crow, silver och nya favoriten Muffin. Annars så sliter jag ut många förpakningar av Isadoras Eye shadow quartet Gold, det är en förpackning med fyra skuggor i en och alla färger är naturnära.

Jag klarar mig inte utan Isadoras eyeliner och kajal.

Ögonbryns pennan jag använder kommr faktiskt från H&M och är kalas bra. Budget tips verkligen!

Sen har jag alltid använt Maybellines Volum´Express Waterproof mascara, men nu har jag fått en ny favorit The Colossal Volum´express mascara, självklart från Maybelline. Eftersom jag har långa ögonfransar så ser dom lätt ut som spindelben vilket är skitfult, men med denna underbara mascara så ser dom faktiskt ut som lösögonfransar, inga klumpar! Min nya älskling i smink väskan!

Jag använder inte läppstift eller läppglans eftersom jag har väldigt stora läppar så jag gör på Försvarets hudsalva eller något integlansigt neutralt läpp(någonting eftersom de är utan glans så kan jag ju inte skriva läppglans). Vaselin är också en höjdare på torra vinterläppar!
Min lillakropp smörjer jag in med min sons mini derm salva från apotket, super bra man blir len som en barnrumpa men den luktar dock ingenting.
Just nu så går jag runt och luktar Diesels Fuel for life och använder som vanligt Rexona crystal som deodorant.
Till mitt hår använder jag först Sebastians Evokativ nudist (värmeskyddnade), REF 303 Ocean mist, Osis+ Dust it och sist men inte minst L´oréals Tecni.art Crystal gloss!

Haha, jag är sjuk i huvudet jag vet! Men nu vet ni iaf varför jag ser ut som jag gör :)




Tack och God natt!