8 januari 2009

Snökaos!

Idag sov jag och min lilla son ända till klockan 09.45, vilket var underbart skönt eftersom jag hade legat och snurrat i sängen mellan 00.30-04.30 innan jag kunde somna.
Jag har märkt att jag har så många frågor inom mig utan svar, svar jag måste få för att kunna gå vidare och orka kämpa!
Frågan är om jag någon gång kommer få svar, om de finns några svar?!
Jag, Leo och mor min var inne på stan för att handla födelsedagspresenter, vilken kämparglöd säger jag bara. Ni som kommer från Gotland eller rättare sagt befinner er på Gotland vet vilket jävla väder det var idag. Leo kurrade ner sig i vagnen under åkpåsen och regnskyddet och låg och skrattade åt sin mamma som kämpade mer likt en snögubbe än mamma My. Då var jag lite små irriterad på honom men han är ju så söt så man kan ju inte göra annat än att skratta åt honom.
Vi fick iaf tag i det vi skulle och jag fick lite mer kläder av min mor, för att kunna få ner magen. Tusen tack igen!
Imorgon skall Tom ha lillkillen en halvtimme, timme efter skolan så jag kan åka in en snabb sväng på stan och hitta ett par skor.
Hoppas han inte gör number 2 när Tom har honom bara , hahah!
Imorgon blir det nog Gävle för min del, planen var söndag men han där upp längtar och jag vill finnas där för honom nu! Frågan är bara hur jag skall klara av att vara ifrån min prins i så många dagar, de längsta har varit ett dygn på 1,5 år :(
Vi skall även på ultraljud på Tisdag, jag är jätte spänd och nyfiken. Den känsla att se sitt barn röra sig där inne går inte att beskirva, bara dom som varit med om det vet!
Då får vi även veta till 100% vad det är där inne, en liten Leia Aurora eller en liten Viggo (något som vi inte kommit på ännu)?!

Jag har jämt sagt "Jag kommer halkaihjäl mig", varje gång jag sagt de så har jag blivit tillrättavisad och fått höra att de inte finns något som heter så. Nehej! När jag slog upp första sidan av tidningen idag så var de just så, en dam som halkat utanför Sjukhuset och dött. Vad är de om inte halkaihjäl sig?

Jag är så trött på folk med fördomar, jag är så trött på folk som inte låter en ta sina egna beslut utan skall ifrågasätta allt, jag är så trött på mycket i världen så jag skall fan göra en lista här i bloggen "Trött-på-listan". Yes de blir mitt nästa projekt. Och vet ni vad som kommer nämnas först, jo DU!
Och du är inte Alexander som ni säkert tror utan någon helt annnan!!!
Sug på en karamellen, vettja!

Varför måste allt han gör ifrågasättas? Och när han ger ett svar så är de iaf inte rätt och han ändrar till de som ni tycker är rätt och då är ni nöjda. De är SJUKT!

Alltså vi tjejer snackar om att killar är svin, att dom gör hit de ena dit de andra, hur är vi själva?
Jo 10ggr värre och blåsta dessutom. Nu skall inte alla dras över en kant, men majoriteten av dom brudar som jag stött på de senaste 3 åren är för fan katastrof.
Visst att min andra hälft gjort många misstag, bla tagit upp alldeles för många tjejer i våra lägenheter. MEN saken är den att vad är de för jävla brudar?
ALLA vet att han är gift har barn osv, ändå så gör ni det, ändå så tänker ni bara på er egen tillfredställning och skiter i om ni sårar fru och barn. Bara ni får stå i rampljuset och bli smekta medhårs så är de okej. Jo jag tänker kalla er Golddiggers och inte för att JAG anser att min man är mer än en vanlig person, utan NI gör det. Ni tycker att de är någon form av statusgrej att känna Alexander Gerndt eller ha varit i hans lägenhet, bakom ryggen på hans familj dessutom! Då är de jävligt status dessutom, och kom fan inte och säg att de inte är så för ni går ju för helvete och skryter om det. När ni blir konfronterade svara ni hur glatt som helst "Ja de har jag varit, vadåda? Vi är ju kompisar"!
Jasså kompisar? Vad innebär de att vara kompis i så fall?
Att komma när de passar och sen bli behandlad som luft? Att veta att man är ett tridfördriv och inte värd något i hans ögon?
Är man kompisar så visar man de öppet, man hälsar och är trevlig mot sin väns familj eller vad de nu kan vara, man skryter inte om det och man gör det bästa för sin vän.
Vilket ingen av er "kompisar" har gjort, de ända ni gjort för honom är att förstöra mer och mer. Inte få honom att göra dom rätta sakerna, inte få honom att såra dom han älskar!
Inse att de är ni som gör de stora felet egentligen!
Sen kallar ni honom för manipulativ vilket han är men va fan om ni nu vet de så varför gå på det om och om igen?
Och vet ni vad de värsta av allt är? Att när han sen skickar eller ringer er och säger att han inte vill ha något med er att göra så varken fattar eller lyssnar ni. Som lilltjejen ikväll, ge upp lixom, hur svårt kan de va att inse? Sen komma med den vanliga desperat kommentaren "aja jag tänkte berätta en sak du förmodligen skulle tycka var bra att veta men det spelar ingen roll nu. ha det bra och lycka till med allt!". Haha, du är bra dum stumpan. Gå och lägg dig klockan är mycket och du skall upp i skolan imorgon! :)
Jag skulle vilja namnge alla er idioter som förstört så mycket i min familjs liv, men tyvärr så är jag alldeles för smart för det! Men dom flesta vet ju redan vilka ni är och dom ser er inte som intellegenta, tyvärr! Men nöjet är helt på min sida!



God Natt!