5 januari 2009

Hoppet!

Försök ta dig i kragen!

Du vill ju inte vara så här, du säger det själv gång på gång!
Du måste lära dig att stå för de du säger och gör, inte skylla över de mellan olika personer.
Få människor att hata varandra pga de du gör, men du får oss att tror att de är den ena eller andra som snackar skit!
Du vet vad du måste göra för att ta dig ur de här, du har själv sagt de. Men du gör de inte. Du fortsätter att lägga locket på och vänta på att de kommer koka över.
Jag kommer aldrig ge upp om dig, jag kommer aldrig sluta tro att du skall göra de rätta för dig. Men hur länge vill du att jag skall kämpa när de ända du gör är att sviker mig gång på gång på gång.
Du har sagt mycket till mig dom senaste veckorna, har de bara varit ett spel för galleriet?
Du sa till mig för någon dag sen "Du får inte ge upp om mig, du är de enda som kan hjälpa mig"!
Ta den hjälpen då, sluta behandla mig som en ängel ena dagen och som luft andra dagen!
Jag är så jävla rädd om dig så jag nästan blir arg på mig själv, för jag får ingenting tillbax. Vilket jag inte vill ha i den bemärkningen utan bara att du tar de vi har att erbjuda!
Innerst inne där under fasaden vet du precis som jag sanningen,
hur många andra är de som vet?!
Förmodligen inte många eller om de ens är någon annan, ta vara på det här!
Chanser kommer inte 100 gånger, men som tur är har du haft en jävla tur!


Jag har fan börjat tappa hoppet om mänskligheten!