13 januari 2009

Leia Aurora Gerndt!

Vi väntar en liten tjej, en liten Leia Aurora Gerndt!
Leo skall få en lillasyster och pappan skall få "pappas lilla flicka".
Jag, jag skall få en ängel till!
Allt var bra, hon var perfekt och jätte vild. Vi fick underbara bilder där man såg händer, fötter, hjärtat, ansiktet ja allt!

Nu sitter jag och väntar på att mannen skall sluta träningen så vi kan gå och kolla på syskonvagn och lite kläder, ja jag vet de är tidigt men va fan de är rea så man får passa på och vad gör de egentligen?
Ikväll skall vi fira med Bio och middag! Perfekt!

Jag insåg idag att de är mer intressant att läsa tidningen än att sitta framför datorn, så jag skall nog göra som vissa dåra. Läsa 20 dagstidningar om dagen. De är ju "där de händer", vad händer för intressant på Facebook eller MSN och för att inte tala om hur (ursäkta) ointressant vissa bloggar är. Min kankse är en av dom men de skiter jag i!
Läste om "skandalen" med Liza Marklund nyss, om att hon lurat sina köpar pga att de står "sann historia" på storsäljaren "Gömda". Ni får ursäkta men min åsikt är så här: Hur jävla dumma i huvudet är köparna om dom tror att boken är tagen från någon jävla polisprotokoll? Man fattar väl att vartenda ord inte är precis som de var i verkligenheten utan att den är bygg på en människas liv. Fattar folk inte det? Tror dom att hon skrev en fakta bok eller fattade dom att de var en roman? Ibland så blir jag så trött!
Liza Marklund är en av Sveriges bästa författare, för att vara författare måste man ha grym fantasi , hur tråkig hade inte hennes bok varit om hon skrev den från en poliskontroll?
Jag tror som Leif GW säger " Många av dom bästa gör så här, Sanningen är något ganska subjektivt. Hon hade väl något syfte med att inte låta det stämma, ibland kan man förstärka poängen genom att "ljuga". WORD!

Jag måste också passa på att hylla en grym krönikör Annika Marklund som skriver i Sofies Mode!
Hon är grym, har sån koll på hur ungdomar har det och hur världen ser ut bakom ytan, då snackar jag om modellvärlden.
Henne gillar jag skarpt, om någon vet att hon har en blogg så tipsa mig gärna!?

Sen måste jag oxå ta tilfälle till akt att nämna Angelina Jolie, vad är de för fel på människan?
Om de är så som de står i tidningen och som de sägs i USA, att människan vill ha tre nya barn i år. Har hon ens tid med dom hon har? Är de hon som tar hand om dom hela dagarna? Är de hon och pittan om lagar deras mat, tvättar deras kläder och leker med dom?
Förmodligen inte. Man kan inte skaffa ungar på löpandeband för att ha något att göra, använda dom som ett varumärke. De är sjukt! Skaffa fler fadderbarn isf men du behöver inte ha ett helt A2 på armen med kordinater på vart i världen hon hämtat eller föttt ungar. Hon blir inte större eller en bättre skådis pga det!

Lisa Ekdahl har blivit min största idol, hennes röst är så orginell och hennes texter så berörande så de är skrämmande. Duktig och väldigt underskattat flicka!

Fått lite mail om att folk tycker de är tråkigt att dom inte kan kommentera min blogg, men tyvärr de ger mig inget. De som ger mig något och de jag bryr mig om är de ni säger face to face, allt annat är bara ord!
Så välkommen att släng er "Elaka" och "Snälla" kommentarer i mitt ansikte!
Noelia var en av dom som ville kommentera här men som tur var inte kunde gör de, för de hon skrev vill vi nog inte läsa. Men hon slänge in en kommentar här istället! (Mamma om du trycker på "här" så kommer det upp ;).

Nej nu skall jag fixa med tvätten, diska och plocka lite inna jag skall bege mig ut i kylan för att möta upp mannen min!