28 januari 2009

Herregud vad jag skrattade åt min lilla son idag!
Vi var nere i Almedalen och matade fåglarna och lekte lite, min son är nästan lika rädd för fåglar som jag är. Så han satt som ett plåster mot mitt ben och sa "Aka mig Aka mig" (Akta mig). Sen lärde hans pappa honom att om man springer mot fåglarna och viftar med armarna och hoppar samtidigt så flyger dom iväg. Vad tror ni händer? Jo Leo springer som en liten dåre fram och tillbax och skriker Hopp hopp. Haha! Nästa gång får inte filmkameran glömmas hemma!
Vi var även och kollade på barnvagn vilket resulterade till att vi lämnade affären med en son sittandes på en bil som man kickar sig fram på. Nu skall han ha med sig den överallt, in på toaletten, hem till morbror, när han borstar tänderna. Jag kan lova att han helst skulle ha med sig den upp i sängen om han fick.

Idag har jag haft fruktansvärt ont magen igen, jag hoppas att det är snittet som krånglar och ingenting annat! Imorgon skall jag iaf försöka ta mig iväg och träna, 20.00 på Friskis grymt pass kom vettja! Jag och Georg kör iaf!
Det vill säga om ja inte har för ont och järnbristen tillåter!
Vi får hoppas, men om jag känner mig självrätt så kör jag nog ändå!!!

Jag måste dra ner på mitt sockerintag, inte för att gå ner i vikt utan för att mitt humör blit hemskt när jag inte får i mig tillräckligt med socker. Socker är det mest onödiga skit som finns, det har bara ett syfte och det är att det man äter skall bli gott! All fördig mat innehåller sjukt mycket socker, korv, köttbullar m.m. Det borde vara som förr i tiden, då gjorde man maten själv vilket resulterade till minder socker. Även pasta innehåller socker och sjukt mycket kolhydrater. Om man tränar mycket är det bra, men barn och vuxna skall inte ät massa pasta, det skall dom som tränar mycket göra! Potatis, potatis, potatis!

Inatt håller min mamma mig sällskap, de är inte illa! Eller hon håller inte mig sällskap, hon var tvungen att se "mästarnas mästare" eller vad det heter, så de är därför hon är uppe!
Dom här "gamlingarna" är det krut i, fy fan! Så skulle man vara när man är "pensionerad" :)

Herromkvällen var det en dokumentär på tv om "trädmänniskor", en fruktansvärd sjukdom som man inte vet vart ifrån den kommer eller hur man skall bota den. Huden blir som stora "klasar" fötter, händer är som stora pannor. Fy tusan, man skall vara glad att man är frisk och får friska barn. Man kan inte föreställa sig hur dom har det, men dom är glada och posetiva, det är annat än oss svenskar. Gnäll och Gnäll! Stackars människor!


Macka och Oboy, juicen är slut Fuck!