23 januari 2009

Jippi!

Kunde de bli bättre än så här?
Nej jag tror inte det, Blondinbella åkte ur Let´s Dance!
När hon öppnar sin mun så vill jag bara gråta, när man ser henns fejk leenden och vet hur många ungdomar som läser hennes blogg och har henne som förebild så blir man mörkrädd!
Nej usch usch usch, radera henne ur minnet än en gång....



så...

Nu nämner vi Carl-Jan istället. Så jävla skön!
Han surr efter poängställningen, han fick totalt sex poäng och vad säger dåren.
"Sex är väl aldrig fel. Ett gammal ånglokomotiv som jag skall väl vara glad så fort jag får sex"
Haha, tror ni jag dog av skratt. Ja!

Idag har jag haft fruktansvärd huvudvärk och varit helt slut, vet inte om de är järnbrist eller något annat. Måste ringa MVC på måndag och betsälla tid. De ända som är skönt just nu är att lilla Leia snurrar och sparkar för fullt så de känns iaf betryggande.
Jag har tänkt på en sak, tänk om Leia kommer ut och inte är en Leia utan en liten kille även fast dom sett på ultraljudet att de är en tjej. Man kan ju inte vara 100 iaf.
Då är de bara att hoppas att Lonnies bebis kommer ut och är en tjej så hon kan ta kläderna jag köpt:)
Snart så kommer hennes lilla, gud så spännande!
Tiden går än en gång så jäkla fort!



Imorgon skall jag sola och kankse träna om kroppen tillåter. Jag har haft ont hela dagen och de tar på krafterna när man måste gå runt och bära på Älsklingen samtidigt!
Jag fattar inte att jag bara kan ha gått upp 3 kilo med den magen jag har, är den full av luft eller vad är det här? De både känns och ser ut som jag gått upp minst 10 men så är inte fallet och det skall jag väl egentligen bara vara glad för.
Jag undrar hur mycket jag kommer gå upp den här gången, jag skall försöka hålla igen på sötsaker och träna. För min egen och barnet skull. Så jag kankse kan lyckas att föda "naturligt" den här gången och inte bli akutsnittat pga en bromskloss på 4,2kg :)



Jag har funderat på en sak dom senaste dagarna eller kanske veckorna. Att blotta sin själv till folk är bland de största och mest sårbara man kan göra, att lita på människor och våga vara sig själv är skrämmande. Ibland vet jag att jag gör det lite för ofta, förmodligen pga att jag är så jävla blåögd osm jag jämt fått höra. Jag borde nog lära mig att vara mer rädd om mina innersta tankar och känslor. Välja orden rätt när jag pratar med vänner och bekanta. För att inte bli sårad för att inte någon skall kunna komma in och rör mitt hjärta och komma åt öma punkter utan att vilja hjälpa mig att läka dom.
Vänner har man 24 timmar om dygnet när som helst var som helst, vänner skall hjälpa en att gå den rätta vägen och våga säga vad dom tycker och tänker. Inte trycka ner en och dumförklara en för att man kankse inte alltid gör det "rätta". Jag vet att jag hittat en sån vän den senaste tiden men hur många från innan är som hon? Hur många av er andra är där för mig oavsätt vad jag gör? Stöttar mig i dom beslut jag fattar?
Eller är det så att, för att ni inte tycker att jag gör det som är bäst så skiter ni i mig? Om jag kanske inte alltid tar den raka vägen så bakar ni?
Om så är fallet så vill jag inte ha er vänskap. En av mina vänner som jag vet är min vän skickade den här versen/dikten till mig. Så sant så sant!



Ta aldrig någon för givet.
Ha alla dina vänner nära ditt hjärta,
för du kanske vaknar en dag och upptäckeratt du förlorat en diamant
när du var för upptagenatt samla på stenar.
Det är bättre att ha få diamanter än många stenar.