11 januari 2009

Magsjuk!


Nu var de min "tur". Fy fan vad jag hatar den här dumma onödiga jävla sjukdom.
Jag är så otroligt glad och lättad att min lilla prins befinner sig på Gotland så de minskar risken att han skall bli smittad.

Jag befinner mig som sagt i Gävle, resan hit gick som förväntat. Jag missade tåget. Eftersom min man hade bokat ett tåg till mig som gick 18 minuter efter flyget landat så var jag inte förvånad. Jag fattar inte ens varför jag sprang när de ändå var lönlöst. Jaja jag fick köpta en ny biljett och vänta 20 minuter. Ingen fara på taken direkt!
Tåg resan gick också bra, fast jag var övertygad om att jag skulle kräkas både på flyget och tåget, men icke!
En liten miss gjorde jag dock, jag hade som nämnt planerat att se på Califorinacation, jag satt på ett avsnitt och insåg att en sån serie ser man inte bland andra människor, framför allt inte barn!
Så de blev att sätt på Mamma Mia igen och när dom flesta klev av i Uppsala så kunde jag se på Hank och lirarna igen :)

Igår var jag och min man på mingel och käkade lunch, sen begav vi oss till Läkerol Arena för att se Brynäs spela hockey. Det var riktigt kul faktiskt, trots att jag redan då hade förbannad magknip och blev livrädd när de blev mål. Dom vann med 5-4, goodie!
På bussen hem så hade vi en as skön dansk som satt och sjöng och stoade, vart har han varit hela mitt liv? Som jag skrattade, t.o.m busschaffören tyckte det var hysteriskt roligt!
På kvällen lagade vi mat, låg och myste i sängen och bestämde oss för att spela biljard, men tyvärr var alla bord fulla så vi fick och hyrde en film istället.
En film som jag sagt varje gång vi varit och hyrt film att vi skall se men den har hela tiden blivit nedröstad. Igår fick jag bestämma och de var ett bra val. Sjukt rolig!
Nu orkar jag inte uppdatera er mer, måste vila och försöka beta i mig lite mat!

En sak som är säkert är att en "Dra-åt-helvete-lista" skall köras inom kort!