29 mars 2009

Tar av dom sista krafterna nu!

Idag har de varit fullt hus. Pappa har fyllt år så vi har haft middag för honom med släkt och vänner!
Åt gott och mycket, för mycket. Men ändå är jag hungrig nu. Konstigt det där! Men de är bara att lyda kroppen och äta lite innan man går upp och lägger sig.

Idag har de känt som början på våren igen, underbart. Men de är väl bara en tidfråga innan snön kommer igen, jag bryr mig inte om det längre. Vädret är inte ett problem, då har man inga problem. Men de är jobbigt däremot! Sen hoppas jag att de inte är snö när jag skall köra till Gävle på Fredag.
Jag kan däremot säga att jag verkligen längtar efter våren, sitta på en filt vid lekplatsen. Leo springer runt och leker fritt utan massa jobbiga kläder, man myser i vårvärmen med en picknick och mysigt sällskap!
Jag längtar även till fotbollen drar igång, då känner man att de är sommar. Kommer ihåg när man satt på balkongen i Solna och hörde hur matcher pågick på Råsunda medans man åt grillat och myste i kvällsolen.
Underbara minnen!
Frågan är hur de kommer bli nu i sommar, när man har två små som man skall ha med sig på matcher själv, när man inte ens får ha med sig vagn. Planering, planering och planering är de som gäller. Hoppas att kanske finna en vänlig själ att umgås med och gå på matcher med!
Jag är verkligen helt slut, jag skulle utan problem kunna sova hela dagarna. Har fått svaren "Du har ju varit med om så mycket, inte konstigt om du är trött" av massa människor. Men ändå, någon måtta får de väl ändå vara!
Avlasting och egentid är något som skulle behövas, om man nu får säga så när man har barn!?
Man kan faktiskt inte orka och var pigg hela tiden, just nu har jag en svacka både psykiskt och fysiskt. Men med rätt stöd och hjälp så tar jag mig ur det här också!

Men när man ser just den här bilden så tror jag man kan orka hur mycket som helst!

Jag har även tänkt på en annan sak, helt oklar men det är ändå något jag funderar på! Plåster, när du går till en affär och köper plåster så står det "hudfärgade" på alla utom barnplåstrerna. Vem har för det första den färgen på huden, grisrosa? Och för de andra, varför finns det inte "hudfärgade" plåster till mörkhyade? Det finns väl nästan lika många mörkhyade som vita så varför skall inte dom oxå få ett "hudfärgat" plåster? Skall dom då sätta på sig ett grisrosa som tom ser roligt ut på oss vita? Nej de borde inte vara så, ändring tycker jag!
Tackar gud att jag inte kommer från Finland, haha. Deras kommentatorer är de värsta jag varit med om! Det roligaste var att dom driver verkligen med dom på Fotbollskanalen. Är de pga av att finska är världens fulaste språk eller för att kommentatorerna bara är helt speedade? Kul var de iaf!
God natt.