16 mars 2009

Måndag den 16!


Det gick bara bra på MVC idag förutom att hon inte tyckte jag gått upp tillräckligt i vikt. Det är bara graviditeten som gått upp sa hon så jag måste äta mer så jag har att ta av efter förlossningen. Jag har iaf bestämt mig hur jag skall föda nu tror jag, planerat snitt för de nog bli. Att ha visdom om hur fruktansvärt det kan vara och sen bli akutsnittad är inget jag gärna vill göra om. MEN problemet är att om jag väljer att bli snittad nu, så kommer jag aldrig få chansen att föda "normalt" vilket jag känner att man vill uppleve. Men jag får göra en lista på för- och nackdelar och se vilket håll de väger mest åt.
Om jag har ett planerat snitt så kommer iaf Alexander kunna vara med vilket är stora odds till att de blir just det.
Imorgon skall jag ner och lämna ett morgonurinprov för det fanns spårämnen av äggvita i urinen igen! Samma sak med Leo!
De gör ont och spänner enormt i magen nu, full rulle där inne och man känner verkligen hur magen tänjs ut nu. De börjar bli trångt!

Annars har dagen bara varit mest slapp och lugn för får del. Vi var inne på stan en snabbis och åkte ner på hamnen för att kolla på båtarna, då upptäckte jag även att glassbaren har öppnat vilket för mig är ett riktigt vårtecken. Så om vädret tillåter imorgon (vilket de inte såg ut att de skulle göra) så skall vi ner och äta första glassen på hamnen i år.
Leo var trött ikväll så han satt mest och myste i min famn innan vi gick upp och la oss. Vi somnade på 5 röda båda två och jag vaknade nyss och insåg att jag somnat. Så nu skall jag bara äta macka och krypa ner i sängen igen och hoppas på att få sova bättre inatt.

Imorgon skall jag även komma ihåg att hämta min sittdyna som skall hjälpa mig med hållningen för att inte påverka bäckenet på samma sätt när jag sitter ner.
Skall även fixa lite presenter till några jag inte kan nämna här, men de har iaf dragit ut för länge på tiden så imorgon skall jag se till at få tummen ur och fixa det!
Jag blev precis tipsd om en bok som jag borde läsa, The secret av Rhonda Byrne, man lär sig tydligen tänka posetivt och klara av de mesta. Det är något jag måste kolla upp. Jag ät dock inte så bra att läsa så här års, eller jo de är jag egentligen men jag har inte tillräckligt mer ro att sätta mig ner och läsa en bok för då börjar bara alla tankar att snurra!
Just nu har jag kommit till en brant jävla backe igen i mitt liv, som jag sakta skall börja ta mig upp för.

Nej nu är de som sagt macka och sova som gäller.
Denna lilla ask skall införskaffas imorgon!
God natt.