15 mars 2009

Hej igen!

Nu var det ett tag sen det hände något här på bloggen. Najalla har redan lackat ur, haha, så de är bäst jag skriver lite till er.
Anledningen till att jag inte skrivit i helgen är för att jag har varit upptagen. Haft bättre saker för mig med andra ord.

Jag har rättare sagt haft den bästa helgen i mitt liv. Förutom att jag saknat min son enormt, men de var nog välbehövt att vi var ifrån varandra lite. Men det är inte som i en vanlig relation där man säger att man uppskatta varandra mer om man inte är tillsammans jämt. Man kan inte uppskatta sina barn mer än vad man gör tror jag.
Helgen har iaf spenderats på hotell här i Visby, badat bubbelbad, ätit vindruvor och bara haft de mysigt. Vi började helgen med att mysa på Joda efter att jag ätit middag där. Gårdagen började vi i rävhagen men hann inte mer än dit innan vi båda kände "Vad fan för vi här?". Människorna där var inte vad vi ville blanda oss med så vi tyckte vi gjorde de bättre att checka in på hotellet. Vi började med att bada, vilket var otroligt skönt och välbehövt. Efter det åkte vi och åt pizza och köpte godis för att ladda inför Melodifestivalen. Vi låg i hotellsängen, åt godis och frukt och tittade på detta spektakel. Vi kom fram till att dom flesta låtarna faktiskt var ganska bra (inte Agnes), jag kunde till och med övertyga mannen om att "Snälla Snälla" faktiskt är en fin låt. Röstningen var för en gång skull spännande, vem som helst kunde verkligen vinna. Jag tyckte kanske inte att låten som vann var bästa låten, men hon är en otrolig sångare och de kommer nog kunna gå bra för henne i Moskva. De skall ju vara lite halv konstiga låtar som skall vara med.
Klockan 22.30 hade vi ett bord som väntade på oss på Munken. Ingen av oss var speciellt hungriga men vi gick dit iaf och petade i oss lite grann. Det var mer grejen att gå ut och äta tillsammans som vi ville göra. vi pratade och pratade och pratade. Välbehövt! Runt tolvslaget när alla "äckliga" människor började ramla in beslöt vi oss för att gå tillbax till Hotellet och bada lite mer Jacuzzi. Vilket var så mycket mer underbart än att hänga på krogen. Jag är verkligen ingen krog människa, nej usch!
Vi badade och pratade ännu mer tills vi höll på att somna i badet så vi staplade in i sängen och mannen somnade som en stock medans jag knappt sovit en blund i natt. Om ni bara visste hur djävulskt ont det gör att ha foglossning, att bara vända sig i sängen får en nästan att börja gråta av smärta. Tillslut somnade jag iaf, men vaknade efter bara några minuter av att en mobil ringde, Alexander kravlade upp, kollade på mobilen och ruskade på huvudet. Det ringde inte mer efter det iaf och jag lyckades somna om efter någon halvtimme.
Vaknade vid 10 och gick ner för att äta en efterlängtad hotellfrukost. Mums!
Vi satt säkert en timme och åt och pratade innan vi beslöt oss för att åka och träffa vårt enormt saknade son.
Han befann sig i Almedalen så vi åkte dit, för min del blev de inte mycket lek för jag hade så ont. Men hans pappa sprang runt med honom och de glittrade verkligen i Leos ögon av lycka.
Efter det åkte jag hem och sov en timme innan jag åkte och hämtade upp dom och körde Alexander till flyget.
Det var med blandade känslor och miljoner tankar som vi sa Hej då. Leo var ledsen att Alexander skulle åka igen, men eftersom han skall på träningsläger i Barcelona så hade dom inte kunnat vara tillsammans den närmaste veckan i vilket fall som.
I bilen hem satt Leo och sa "Mamma, Pappa, Leo" hela tiden. Underbara plutt!
Kvällen avslutades med födelsedagsmiddag för fjortisen Tom, när vi kom hem satt Leo och gosade med mig i soffan och fotöljen hur länge som helst. Så mysigt!
Han somnade som en gris i min famn i sängen innan vi knappt hann lägga oss ner, det har varit en helg med mycket intryck och känslor för honom också så han var trött.
Man märker att han påverkas och tycker de är jobbigt nu jämfört med när han var mindre. Han skulle ringa och säga God Natt till sin pappa ikväll, han kröp ihop i soffan, pratade jätte ynkligt och sa "pappa, pappa".
Nej som sagt det är med miljoner tankar och känslor som jag går och lägger mig vid min underbara son ikväll. Varför kan inte allt bara vara lätt, eller inte allt men iaf något?
Tänk om man bara visste och verkligen kunde lita på det som sägs, att man kunde se sin framtid om 1år och för att ta rätt beslut om framtiden och livet!


Min psykolig säger till mig varje gång "My, DU måste själv bestämma vad du skall göra med ditt liv och vilket beslut du skall ta. Det är dina beslut som är dom rätta och ingen annans. Kom ihåg att de är du som skall leva livet och igen annan"
Mvc imorgon, God natt!