31 mars 2009


Jag gillar denna Fotbollsfru skarpt. Hon har fötterna på jorden och lever sitt liv + att hon som hon själv säger det får ligga med en SM-hjälte. Inte illa! Haha
Det här är iaf hennes senaste artikel i Aftonbladet om kärnfamiljen som varit ett omtalat ämne den senaste tiden. Jag tycker ni borde läsa vad hon skrivit för jag tyckte iaf de var bra skrivet!
Jag tycker inte att man ska hålla ihop för barnens skull. Jag tror inte att folk skiljer sig lättvindigt.
Men jag tror att det finns ett klimat idag som säger att vuxna (kvinnor) kvävs i familjen, att barn inte far illa av separationer och så vidare.
Mammor och pappor ska inte lida sig igenom livet för att barnen ska växa upp i en intakt familj. Jag gillar kärnfamiljen, men inte till vilket pris som helst.

Igår rensade jag bland barnkläder igen för att kunna skicka iväg till bland annat Lettland. Jag skall även gå igenom mina egna kläder när jag får upp dom ur flyttkartongerna men om jag känner mig själv rätt så kommer jag behålla det mesta. Det kan komma tillfälle när man antingen kommer i det igen eller de blir modernt och man använder det. Sen vet jag att ingen jag känner håller med mig eftersom jag har ungeför 200 linnen och minst 3 par som ser likadana ut så jag borde egentligen kunna slänga två av dom och behålla det snyggaste, MEN det är en liten detalj hit och dit som gör just DE linnet så unikt.
Skärpning, de finns massor med människor där ute som skulle behöva dom bättre än mina överfulla hyllor och lådor. Så nu blir de en ordentlig rensning, lite hjälp på traven kommer nog behövas!
Om de är fler där ute som vill vara med och skänka kläder så hör av er så skickar vi iväg de tillsammans med personer som åker över själva och lämnar det så man vet till 100% att de kommer fram till behövande.
Jag tror iaf att om jag inte hade haft alla tröjor och linnen nertryckta i högar där jag måste gräva för att hitta de som ligger i botten så hade jag använt mer. Ser man valmöjligheterna så varierar man nog mer. Med detta vill jag få fram att jag vill ha en stor Walk-in-Closet för mina kläder och skor! Det är en liten dröm!

Nej nu skall jag göra mina vanlig kvällsrutiner. Messa, äta nattmacka och glo på tv!
Imorgon är de en lite småstressig dag för min del, först till läkaren för att ta bort en leverfläk som börjat blöda, sen äta lunch, sova middag, till MVC och Vattengympa!

Go Natt!