8 mars 2009

"Män som hatar kvinnor"

Ikväll har jag gjort samma sak som förmodligen 60% av Sveriges befolkning redan gjort, om inte Gotlands iaf!
Jag har sett "Män som hatar kvinnor" och tyckte som "alla" andra att det var en riktigt bra film. Bra skådespelare och händelserik. Den är 2,5 timme lång men kändes som 1,5. De är då man vet att de är en bra film, när man inte sitter och tänker "De där hade dom kunnat klippa bort och de där och de där!"
Jag måste även läsa böckerna i rätt ordning nu, de sägs att man inte kan läsa som slumpmässigt för de finns en rödtråd.
Filmen var iaf jävligt bra, trots att de var en svensk film! Värd och se, verkligen!
Vi var på den nya Biosallongen Borgen och såg filmen, det var jätte fint och mysigt. Skönt med inte extrem stora salonger som iaf aldrig blir fullsatta. Det enda jag inte gillade var, mellanrummet mellan sittdelen och ryggdelen på stolarna och att de var extremt litet benutrymme. Men jag tror att de här är en riktigt bra "satsning" för Gotlandsbion, för Rödakvar hade varken nära till parkeringsplats, handikappanpassat eller bra väntrum innan man får komma in.
Att gå på Bio efter man fått barn är inget jag har varit bortskämd med. För mig är de planering och bestämmelse som gäller för att kunna få "egen tid". Inte spontan gå på Bio flera ggr i vecka, fika när som helst/var som helst, Bowla, gå på krogen eller spela Biljard. Jag är nöjd med det tillvaron för då blir gångerna man få chansen att göra sånna saker mer speciell. Inget man gör bara för att få tiden att gå eller hålla sig sysselsatt.
Nej ta vara på tillfällena och inte slösa bort dom!
Sen vill jag även passa på och tacka Noelia och Simon enormt för att dom kunde ha min lilla älskling medsans jag var på Bio! Tack, ni är guld värda!






Inatt trodde jag nästan att jag skulle föda, mina sammandragningar är inte att leka med längre. Usch de är inte kul alls. Jag hoppas och vill att det skall bli bättre när jag kommit iväg till sjukgymnasten, men jag skall inte ta ut något i förskott!
Jag skall iaf få ett bälte som skall hjälpa mot foglossningen vilket är ett posetivt steg på vägen!
Jag ser inte fram emot att börja flytta in och göra iordning i lägenheten pga den anledningen att det förmodligen kommer förvärra mina problem. Men som tur var så vet jag att jag har starka vänner som erbjudit sig att hjälpa mig så mycket dom kan!