10 november 2008

Städar dag!


Nemen Gó kväll!
Vill ni verkligen veta vilken bra seg dag jag haft?!

Vaknade i morse av att min man kom in med frukost till mig och sa att jag hade en halvtimme på mig att äta upp den. Efter 30 min kom han tillbax och såg att jag somnat om utan att rört frukosten. Då fick jag 15 minuter till på mig, vet ni varför jag hade "tidspress"?
Jo, för att han höll på att tappa upp badvatten, skumbad med levande ljus!
Så började jag min morgon, någon som haft de bättre? Nej jag tror inte de!
När vi sen gick upp fick han se att han skulle ha samling om 15 min. Tur att min kära mor har lagat massa mat som ligger i vår frys, han kastade in 8 kroppkakor i micron och försvann iväg :)
Själv ägnade jag dagen åt att städa, eller tanken var att jag bara skulle plocka i ordning. Vilket jag inte kan, de är omöjligt. När jag väl sätter igång så skrubbar jag helst golvet med tandborste. Jag skulle för en gång skulle ta ett rum i taget, vet ni hur svårt de är när man är i ett rum och går in i att annat rum för att lägga dit något. Då börjar man plocka där istället, så idag gick jag runt och sa till mig själv "My, nej, ett rum i taget" jag skulle tippa på att jag kanske sa de 500 gånger.
Trots att jag städade i 4 timmar så hann jag bara tre rum, så de blir 3 till imorgon. Min man är ledig i 3 dagar nu så de är mysigt, men jag vill helst städa själv. Lyssna på min Lisa Nilsson skiva och städa i egen takt.
Vi funderde snabbt på att åka till Gotland under dom här dagarna, men kom på att vi inte ville. Vad skulle vi dit att göra, när vi ändå skall ner och träffa alla nära och kära om 3 veckor. Nej de hoppade vi över. För de första skall vi till speciallist mödravården imorgon, alexander skall klippa sig på ondsag och jag skall göra min radikala hårförändring på torsdag. Tror ni de kommer bli bra? Herregud! Lite små nervös men va fan de är bara hår och nu kan jag ha mössa om de skall va katastrof + att jag är i behov av förändring!
Men den största anledningen till att vi stannar är Gävleland är att vår älskade son storm trivs på dagis!

Var även vid tatuerar idag för att snacka om min skiss och min nya som jag vill göra nu nu nu! Vilka idioter, vad är de för fel på tatuerare i Gävle? Ingen ville göra texten jag ville ha i den strolken som jag ville ha som typ var så här. Nej minsta strolek dom gjorde var gegantiskt, minst 5 cm högt, vilken tjej vill ha en sån stor text på sin underarm, fot eller vad som? Vilka amatörer, imorgon skall jag ringa Singa och hoppas att han kan trycka in mig och min man när vi är nere över jul, men han har förmodligen fyllt fram till i sommar/höst. Kan inte han så får vi hoppas att "lilla gatan" kan trycka in oss när vi är påväg till båten. Hoppas på att någon kan!


Nu har jag bestämt mig att jag måste ta tag i mitt liv. Vet ni hur tråkigt de är att inte känna någon eller bara gå runt i en lägenhet hela dagarna. "Fotbollsfruar har de så jävla bra", är ni dumma i huvudet? Vem vill flytta från allt man har, om och om igen, vem vill leva någon annans liv, vem vill inte kunna börja plugga eller skaffa ett fast jobb, vem vill att sina barn skall behöva lämna skola/dagis och vänner? Vem vill flytta till en ny stad om och om igen och inte känna eller ha någon? Vem fan vill ha de så egentligen?!
Min man har lovat mig att när hans karriär är "över" så skall jag få bestämma vart vi skall bo och få igen för svunnen tid.
Men nu har jag kommit på den genialla lösningen, jag skall plugga en distanskurs i höst. Till nagelteknolog eller en make-up kurs. Måste börja leta och hitta en bra, om ni vet någon tipsa mig gärna!?
De kan jag göra även fast jag har barn och flyttar runt. Men jag får dock inga kontakter eller vänner av det. Men när lillegos kommer ut så skall de springas på mammagrupper och öppenförskola, och de var ju just så jag träffade min älskade Lonnie i solna!
Påtal om Solna, Rickard Nordling har avgått (låter de nu). Min fråga är vad kommer "Nebbo"göra?!


Juste, Lonnie! Har du sett nya IKEA reklamen? Jag var helt säker på att de var din man, haha, jag tänkte "Va fan gör Tefik?". Du måste se den om du inte sett den!


Jag är lite nervös för att åka till MVC imorgon, jag vet inte riktigt vad dom skall göra. Hon pratade om att mäta mitt bäcken för att de inte skall bli lite katastrofalt under förlossningen som med Leo. Hoppas de inte gör ont, tänk om dom kör in värsta domkraften och börjar mäta?! Nej usch, nu släpper vi det. Jag skall även få akupunktur mot illamåendet, massa nålar överallt de är sjuk kul. Imorgon skall jag meddela er hur hemskt de va!


Jag har sagt de och jag säger de igen, Filip och Fredrik är så jävla stört sköna! Dom förgyller mina tv-kvällar med sin program och de spelar ingen roll vilket de är och om de är nytt de är alltid världsklass, just nu är de "Boston tee party" som gäller! Deras teorier och tankar är så flummiga och smarta så jag blir tokig på dom. Så ärliga och spontana!
Sen är ju deras "panel" helt skum, alla är verkligen så orginella. Var hittar man sånna människor?

Ikväl ha jag och min man sett på Prison Break avsnitt 9, ja vi laddar hem som alla andra! Sjukt bra avsnitt. Bellick offrar sitt liv för gänget, jag trodde inte de skulle göra så ont. Men de kom en liten tår. Vilken hjälte. Och är de insest eller kärlek vi snackar om mellan Gretchen och General? Äckligt är de i vilket fall. Mahon fick sin hämnd, grym var den oxå. Så skönt att se, men jag tyckte dock att han skulle skjuta Whythe i magen presic som han gjorde mot hans son. Scofiled kan väl inse hur jävla sjuk han är, han höll fan på och dö idag. Men nej nej, vi håller käften och leker hjälte. Nej nu börjar jag bli trött på honom.

Imorgon skall jag baka en ägg och mjökfri sockerkaka, fråga mig inte hur de kommer gå. Men så länge Leo tycker om den så är de bra. Skall även försöka få med mig min familj till IKEA och ringa till Timberland affären i STHLM och kolla om dom har mina skor jag vill ha! Tänker inte beställa dom på nätet för de blir aldrig bra! Plus att jag skall försöka sola!

Shit fick precis reda på att Ohlla och Kalle skall flytta till L.A, bara sådär! Herre jävla, vilken grej! Coolt! Lycka till med allt i USA och kom och hälsa på ofta.

Nej föda lillegos och hoppa i säng! (Alltså ge mat, inte ploppa ut) Nu är de dock 4 gången jag är här nere och skriver, varje gång jag skall sluta så kommer jag på något nytt att berätta.


Nu på pricken blev jag akut jätte sugen på Chips, vet ni vad min man kom med? Jo Chips! Bara för att han är så jävla bra så skall ga tilldela honom en låt!

http://se.youtube.com/watch?v=7UwV3VDwKgk
Hittade bara live versioner, men avd gör de då!

Vad gör du när du blir rädd? Fight, Fly or freeze?