8 november 2008

Ingen fara på taken!

Hej, har ni saknat mig? :)
Jag har legat i sänge dom senaste dagarna med fruktansvärd huvudvärk och illamående. Därför tog jag de smarta beslutet att inte sitta framför datorn. Men herregud! Den här bloggen är som en drog för mig, jag drömmer om den och har längtat efter att får skriva i den. Men nu är jag här så jag skall se hur mycket jag orkar skriva ikväll eftersom huvudvärken sitter som berg!

1, Idol 2008! Jag säger bara så här "Tävlingen är över, Kevin är för bra för att vara med". Han är som sagt min lilla älskling. Han är så grym så jag vet inte var jag ska ta mig till när han går in och sjunger. Som min mamma sa, "tänk han har ingen i sverige, ingen familj och inga vänner och ändå slår han rekord varje vecka". Exakt, de är just de, Alla älskar honom för den han är och för hur duktig musikaliskt han är. Nog om honom, han kommer kanske få Sverige att vinna Eurovision igen, förmodligen redan nästa år. Sen har vi ju vår lilla ängel Alice, jag älskar allt med henne, hur hon pratar, hur hon sjunger, hur hon är! Vilket kanonframträdande. Nu har jag bestämt mig, de finns inga andra i final om inte Kevin och Alice. Sen måste jag ju påpeka att de är lite tråkigt att Lars åkte hur, varför inte Anna eller Johan? Jaja, han kommer gå långt ändå!


2, Hanna Hedlund, är min absolut största förebild just nu. Så härligt och sån personlighet. Där finns de inget, "men herregud, jag kan inte må dåligt". Nej då, hon går ut i intervjuer och berättar om hur hon haft det, inte på ett sätt så man skall tycka synd om henne. Nej hon är bara sig själv och ärlig. Hon går från att vara "någorlunda" känd, till att vara mammaledig och inte ha något jobb, ingen utbildning eller framtidsplaner. Helt plötsligt bestämmer hon sig efter att ha fått hjälp av en presonlgchoch. Tar tag i sitt liv och sätter ner foten. Hon vill oxå han en karriär och en framtid, inte bara vara en bullmamma! Martin från ta över "mammarollen" och hon får göra karriär. Hon går från att sitta i juryn i Talang till att bli programledare i Singing bee. Och fan va bra hon gör de, så härlig, så sund. Jag blir glad av att se henne, hon sprudlar energi och lycka! Och inte nog med allt detta så har/ska hon släppa en skiva som är skriven från texter ur hennes dagbok. Vilken pärla! Jag längtar efter skivan!


3, Tolkningsfrågor. De mesta i livet är egentligen tolkningsfrågor. Ord som betyder en sak för dig behöver verkligen inte betyda samma sak för någon annan. Just därför så är de viktigt att man kör med öppna kort. Ta ingenting förgivet, för de är just då de blir så jävla fel.
Jag tänkte ta upp vissa ord som kan kanke inte tror innebär de som de egentligen står i lexikon!

Medkänsla- är en personlig egenskap. En medkännande person lever sig spontant in i det som är besvärligt och ledsamt i andras livssituationer, och kan följaktligen ofta drivas till att försöka hjälpa sina medvarelser. Medkänsla betraktas av många som en moraliskt eftertraktansvärd egenskap, en dygd.
Rationell egoism -är den filosofiska synen att det är förnuftigt att handla i ens egenintresse. Rationell egoism skiljer sig från psykologisk egoism genom att det inte är ett påstående om hur folk vanligtvis agerar, och från etisk egoism genom att det inte är ett moraliskt imperativ att handla egoistiskt.
Ärlighet - är en personlig egenskap. En ärlig person är en person med en stark benägenhet att berätta sanningen. Ärlighet betraktas av många som en moraliskt eftertraktansvärd egenskap, en dygd.
Sanning, är ett mått på hur väl ett påstående överensstämmer med de förhållanden det beskriver.

Nu tog jag bara upp några ord som jag tror att många männsikor har en "förutfattad" mening om. Och som har en egen teori om vad just dom här orden kan betyda!
Som sagt öppna dom där ni har i nedredelan av ansiktet och vokabulera! Jag lovar att de underlättar för alla! Men sen är de en viktig sak till, alla behöver och kommer aldrig tycka om en. De måste man acceptera och man måste lyssna på sanningen, kanske inte tycka att den är rätt men man måste ändå acceptera!

4, Diablo, vad är de för speciellt med de jävla spelet? Kan inte alla som tillverkar dator och tv-spel uppfinna spel som inte går att spela i mer än en timme om dagen. Inte 24/7! De förstör så mycket!


5, Anonyma kommentarer. Jag tycker de är jätte kul med alla kommentarer som kommer till min blogg. Vill verkligen kunna tacka er och prata med er personligen men de går ju inte. Men de skulle vara jätte kul om ni kunde namnge er även om jag inte känner er så ni iaf får en identitet! :) Och sen så kan jag skriva här och nu att jag tänker inte läsa eller lägga ut kommentarer som är "påhoppande och negativa". Nu är de posetivitet som gäller!

6, Sist men inte minst måste jag ta upp Carolina Gynnings kommentar till Marcus Fagervall i Stjärnor på is förra veckan! Eller har jag redan gjort de? Jaja, jag tar upp de igen för de är sjukt kul. Insidenten var att han lyfte sin partner upp och ner framför sig och hon gick ner i spagat, så han hade bokstavligen sitt huvud mellan hennes ben. Och gynning säger "Tur att du klarade av att hålla tungan i styr". Hahahaha, är hon inte underbar?!

Nej nu får de vara nog för ikväll, min man har hittat en låt som han gillar som fan nu, så jag tänkte dela med mig eller han rättare sagt!
Den är så sann så de är obehagligt!

Ha en trevlig kväll mina kära vänner!