15 november 2008

Lördagkväll i Gävle!

Idag vaknade vi klockan 8, vi åt en mysig frukost tillsammans. Eller Leo snodde smörpaketet och satt på sin madrass i vardagsrummet och såg på Byggare Bob. Sen dammsugade jag och min man städade köket. Dammsugning är ingen bra idé när man är gravid, de gjorde så att jag fick gå och lägga mig igen och vila. När Leo sen skulle sova middag så kom han in och la sig vid mig, vi sov som grisar. När pappan försökte väcka oss efter två timmar och frågat om vi inte skulle gå upp snart hade vi tydligen bara ruskat på huvudet båda två. :) Sen somnade vi om.
Förresten så sov jag mycket bättre i natt med öronpropparna. Vaknade kanske 3 gånger så de var skönt.
När jag och sonen åter var på benen åt vi en sen lunch och klädde på oss för att gå till lekparken. Jag har invigit min skidbyxor för första gången i år, eller ner i vinter. De var mysigt på lekplatsen men påvägen dit så fick vi gå igenom en hel säkt med fåglar, tror ni jag var rädd? Dock var de kolmörkt ute redan klockan 5 så de blev bara en timme sen gick vi hem igen för vi såg inte vad vi gjorde. Men de var ingen bra ide att gå, jag har för jävla ont i mitt bäcken och ryggen. Tur att jag skall till MVC på måndag. Hjälp tack!
Huvudvärken är inte bättre, jag har upptäckt en knöl i nacken precis vid hårfästet så jag funderar på om de är den som ger mig huvudvärk, för fråga om de oxå?!
Ikväll såg jag och Leo på Hitta Nemo och åt lördagsgodis medans mannen sov i soffan. Hitta Nemo är en barnfilm jag vet, men ändå gråt jag minst 4 gånger. Snacka om att hormonerna spelar en ett spratt för så farligt blödig brukar jag inte vara.
Vi håller på att planera för när vi skall åka till Gotland, de har kanske blivit lite ändrade planer, så mami och papi, vi hör av oss när vi vet :P
Vi skrev även en önskelista till Leo idag, så jag skall skicka till mormor och morfar! Får jag inte glömma! Vi köpte en Nicke Nyfiken box till Leo med massa filmer i, men den har ännu inte kommit! Skumt!
När miniskrutt somnade så lagade jag kvällsmat och vi såg på de nya Prison Break och som förväntat så har Scofield hjärncancer, och som den hjälte som han alltid måste spela så kommer han förmodligen inte att operera sig innan dom fått tag på Scylla. För dom kan ju inte klara sig utan honom, ee, jo de kan dom, för han är inte till någon större nytt om han skall springa runt och dö eller svimma! Jaja, vi får se på Tisdag vad han beslutar sig för!

Idag fick jag ett mail från en person som jag kanske aldrig trodde skulle skriva sånna ord till mig. De värmde och de kändes i hjärtat att hon menade de hon skrev och att hon bryr sig. Folk har snackat mycket om både henne och mig, snackat om saker dom inte har en jävla aning om och sen har resten av er gamar som kankse inte ens vet vilka vi/jag är slukat "informationen" och använt den som fakt! Ni är kräk, äckliga små människor som snackar om saker ni inte vet något om! Hur många av er där ute vet hur jag har haft de och vad jag gjort och inte gjort? Kanske 5 stycken, ni andra TROR att ni vet för ni har hört de av nån som hört de av någon. Så skall vi göra så här, en deal? Ni som tror ni vet så mycket om mitt liv och som tror ni vet vad som hänt och inte, ni som har frågor som ni ställer till andra, maila mig gärna på din_maysan@hotmail.com och berätta vad ni vet och ställ era frågor. Om ni nu verkligen inte bara kan sköta era egna liv så fråga istället mig om vad som hänt/inte hänt i mitt liv! Jag svara mer än gärna på era mail. Men skickar ni anonymt så kan ni pissa på er! Sen kan ni ställa er frågan, känner ni mig, har ni någonsin snackat med mig? Förmodligen inte, döm inte människor för jag tror inte ni vill bli dömda pga andras åsikter, eller har jag fel?

"Hej gumman! Jag har fått ditt meter långa mail :o) Mycket att ta in som för mig är så overkligt. Jag vet knappt vad jag ska säga, ni har alltid varit det perfekta paret för mig. Alltid :o) Du har fått ta mycket, My. Nästan alldeles för mycket. Men all credits till dig som fortsätter att kämpa för er kärlek och er familj. Du har stigit nåt så enormt i mina ögon just nu samtidigt som jag verkligen lider med dig.. Ingen människa förtjänar det du har varit med om och han är sååå lyckligt lottad för att han har dig. Jag förstod att det inte stod rätt till när det bara va du som va svarta fåret, jag har fått mig en bild utav dig och din familj. Din vilja att lyckas och vara lycklig. Så för mig va det inte riktigt en verklighet att du kunde göra allt som sägs att du gjort. Därför valde jag att istället ge dig en chans. Sen kunde jag visserligen aldrig föreställa mig att han skulle göra sådana saker som han gjort men jag hoppas han lär sig av sina misstag och jag hoppas att du inte stannar kvar ytterligare en gång. Det han har gjort hade varit otrohet för mig oxå, verkligen! Sex eller inte sex, han gick över gränsen ändå. Men glad är jag över att ni fortsätter kämpa tillsammans.
Kramar i massor!"

Tack så mycket N. de är inte alla som är som du, förmodligen inte ens 1% va världens befolkning och förmodligen igen människor från Gotland!


Nu skall sluta tänka på er som bara vill förstöra mitt liv och duka ut från middagen och sen skall jag nog äta lite glass tror jag! Lägga mig i sängen och läsa min bok så jag blir trött och sen kan somna gott!
Hoppas ni har en trevlig Lördagkväll!
"Aliena vitia oculis videmus, nostra vitia in tergo habemus"