18 november 2008

DU kan vara en jävla idiot!


Jag hittade en "ung mamma" (va fan är grejen med ung mamma?). Vi tar om det: Jag hittade en mamma som hittat ett inlägg som hon var arg för, vilket jag oxå blev!

Postat av: Ella
Enligt stödgrupper för unga mammor så brukar det gälla upp till 26 år, så är man ung och kan få extra stöd. Men eftersom tiderna har förändrats dvs vi blir äldre..och vi behöver inte gifta oss och låta oss bli befruktade av en man för att få mat och husrum så flyttas ju gränserna fram. Personligen tycker jag nog att man är Idiotisk mamma om man är under 23 år. och sen ung mamma upp till 32 år. Sen är man nog "Normal mamma" hahaha...
2008-11-14 @ 21:07:02 URL:
http://missjanuary.blogg.se/


Ella! Du gör mig så jävla arg, rent ut sagt! Hur gammal är du själv? Har du någon aning om vad de innebär att vara mamma? Tror du att de enda som krävs för att lyckas som mamma är att man är över 23. När jag födde min son så berättade barnmorskan för oss, att nu för tiden är de enda "kvinnor" tänker på sin karriär! Så kallade "karriärskvinnor" som vid 40års ålder kommer på att dom kanske borde skaffa barn, har dom tur så lyckas de an naturen, men sen när dom vill ha sitt andra eller tredje barn då är dom närmare 50 och kommer förmodligen behöva hjälp att bli befruktade. Dom säger att redan om man är över 30 så medför de mer risker och komplikationer än när man är yngre. Dessa kvinnor måste även ta ett break eller avsluta sin "karriär" för att skaffa barn. De är inte den biologiska klockan som ringer utan de är lönesumman som bestämmer. Tror du att dessa kvinnor som har barnen som prioritet 2 någonsin kommer kunna vara hemma och njuta av tiden som mamma eller bara vilja stressa tillbax till jobbet? Jag tycker det är skrämmande att barnafödandet har stigit så enormt i åldrarna. Och du, ung mamma räknas som under 18år och DÅ får man extra hjälp om man vill ha. Sen så finns de mammagrupper och stödgrupper för ALLA åldrar. Jag är 20 år och väntar mitt andra barn, jag är en grym mamma som lägger all min tid på "barnen". För att sen börja min utbildning och då kunna satsa på den och inte behöva "avbryta" något för att skaffa barn. Tänk efter nämsta gång du skriver något liknande!




Ser inte min son ut att ha de ganska bra, även fast jag är en "ung mamma"?