11 november 2008

Kvällkvisten!


Usch, vad jag mår illa och har ont i huvudet! De här får gärna gå över typ NU! Idag har jag ändå drickit minst två liter loka och 2 samarin, men de hjälper inte!
När vi hämtade Älskling på dagis så ville han hem, Jippi! Han har varit jätte hängig och snorig så han börjar nog bli sjuk igen stackarn! Dagissyndrom!
Idag har jag oxå målat klart mönstret på min nyårsklänning. Den kommer bli as snygg och de är tack vara min kära mamis hjälp och inget annat. Okej kanske lite för att jag har målat upp precis hur jag vill ha den!
Så imorgon skall jag till tygaffären och köpa tyger och trådar och silverband, blir du nervös mamma? ;) De klarar vi (DU) galant, du är ju proffs!

Jag läste en annan blogg nyss och jag måste spåna vidare på det.
Personen ifråga skrev om långsynthet och att förlåta, härligt ämne!
Jag tror att har man varit med om mycket skit, blivit lurad, bedragen och sviken så blir man starkare. Kanske inte i början och man tror förmodlige aldrig att man kommer bli det, men jag tror att den som vinner på det i längden är en själv. Men man måste tillåta sig själv att vara arg, ledsen och besviken. Skrika och gråta! Ut med känslorna för att ventilera och sen få ny energi och ta nya tag!
Men jag tror att de är viktigt att värdera saker, vad som är värt att bryr sig om och lägga ner sn energi på. Och skita i de som inte är någon big deal, och då verkligen skita i det! Man lär sig vad som är av betydelse och inte. Man måste även lära sig att inte gå med huvudet högt utan visa känslor, för gör man inte de så blir man inte tagen på allvar. Då är man bara en känslokall idiot!
Men man skall absolut inte låta sig trampas på. Man skall ha sin värdighet och sin respekt! Man måste dock ge och ta. Och inte bara ta och ta! Man måste se de små sakerna som männsikor gör för en och inte bara dom stora sakerna. Små spontana saker betyder så mycket mer än överdrivna gester bara för att man "ska".
När någon frågar. "Har du lust att slänga in en tvätt i maskinen?". Behöver man inte svara arg eller med en suck "mmm" utan skulle man istället svara "självklart älskling!" Så skulle de betyda så otroligt mycket, en sån liten sak skulle verkligen ligga till grunden för en bättre vardag.
De här är mina tankar och funderingar och ni behöver självklart inte hålla med!

Vissa människor kommer jag alltid hata, vissa kan jag accepter och andra har jag t.o.m börjat gilla! Men dom människorna jag hatar kommer jag aldrig lägga ner min dyrbara energi på, inte ge dom den tillfredställelsen att tror att dom kan påverka mig mer än dom redan gjort! De är över med de nu, nu är jag påväg att bli stark och säker!

Här är bilder på familjen innan vi var iväg på avslutnings middag, visst är vi fina! Kolla dock inte på mitt hår för de är nyfönat. Haha! Där har vi fjortisfrisyeren M.







Vet ni vad jag fick av min amn precis?
En stor tallrik med glass och en 200g Marabou divistive!
Jammi! Nu skall jag frossa! Vi hörs imorgon!
God natt alla ute i cyberspace!