27 november 2008

Livet i kort, plus saker som gör mig tokig!

Jag har inte skrivit på ett bra tag eftersom jag mått riktigt dåligt plus att min familj är sjuk och vi tagit oss till Gotland!
Men nu skall jag se om jag orkar skriva lite längre...


I korta drag så ha vi under de senaste dagarna Julbakat, Pepparkakor, Kola och Knäck. Varit på sjukhus med lillkillen. Sett senaste Arn filmen. Åka på en gungig båt. Sovit. Ätit. Sett på Hitta Nemo. Alltså jag älskar den filmen mer för varje gång jag ser den, Doris haha Doris Doris Doris!
Igår klarade vi en hel dag på Visbys gator utan att ens se någon människa vi inte vill se, nu kommer väl ni dårar springa ut på stan och gå fram och tillbax. Haha
Nu skall de planeras för en återstående frisk semester! Tips?
Sen måste jag även avreagera mig lite på saker som gör mig arg!


1, Idioter som är ute utan reflexer!
Varför i helvet bär inte människor reflexer, tror ni att ni är självlysande ute i vintermörkret? Och jo de är mörkt ett bra tag innan 7 på kvällarn. Är de inte tillräckligt snygg, sexigt och "inne" eller? För ni är ju bra dumma som springer runt och skiter i just reflexerna för att istället vara moderiktiga? Är de modernt att dö? Nej jag tror inte de va. Och om jag håller på att köra på någon igen pga att människan inte har reflex så fundera jag starkt på att tatcha lite lätt för att kanske få er att tänka om! Man borde inte kunna straffas för att köra på någon i mörkret om dom inte bär reflexer!


2, Särbehandling av barn!
Om man träffar en person som har barn sen innan då är de väl ganska självklart att älska de barnet om man väljer att leva med personen ifråga. De är väl de som är de viktigaste, att just barnet känner sig älskad om omtyckt av en? Även om de är ens eget eller någon annans? Barnet väljer väl inte sina föräldrar och skall dom då straffas för vad mamma eller pappa gör? Man kan inte tävla med någons barn om uppmärksamhet eller närhet, hur dum är man då? Barnen skall ha uppmärksamheten och närheten. Nu tar jag upp tjejer för jag tror aldrig att en tjej skulle tillåta någon kille att behandla sina/sitt barn illa, då hade de nog bara varit att packa och dra. Vilket är rätt de är så de skall va! Men killar är fega och rädd, hur fan kan man tillåta att ens barn blir tillsidosatta för att ens nya "kärlek" inte gillar barnet? De är sjuk, åt helvete är de! Och hur fan kan tjejer vara så elak, för de är vad dom är ELAKA. Barn är fan dom skyddaste och oskuldsfulla varelser som finns, och om dom dessutom är skiljsmässo barn så är dom extra känsliga och behöver exktra kärlek och extra tid med sin pappa för att just fylla upp de "pappabehov" som dom får utlopp för varannan vecka. Barn behöver ensam tid med båda sina föräldrar så enkelt är de. Barn behöver uppmärksamhet och kärlek ända tills dom är vuxna och efter det med. Men en kram, sitta nära eller vad som helst är självklart att dom vill och behöver den tiden dom har med sina respektive föräldrar. Kan då inte tjejerna respektera de och sluta att tävla med den människa som alltid ska och kommer betyda mest. Om personen i fråga inte fattar de, vad tänkte dom då från börja? Att om ett tag så kanske jag slipper den lilla ungen? Om ett tag så kanske vi har ett gemensamt barn som skall få ALL uppmärksamhet? Vad fan är de för skämt? Hur hade du tagit de om någon gjort samma saker mot ditt barn?
Nej nu tycker jag att folk borde sätta ner foten och tänka på sina barn, för de dom utsätter dom för nu komma med all sannolikhet att komma tillbax om några år. Då kommer du inte kunna se ditt barn i ögonen och känna att han/hon fått de som en mamma/pappa borde ge sina barn.
SIN KÄRLEK!


3, Folks om tror dom kan bestämma!
Människor som tror dom kan bestämma över andra och säga vad andra skall göra och inte göra. Man kan ha åsikter, fine, men man kan fan inte säga att de man gör är FEL, för vem bestämmer egentligen vad som är rätt och fel om de inte påverkas av Svea Lagbok?
T,ex vad jag och min man bestämmer för våra barn har ingen annan med att göra, INGEN kan komma och säga att de ni gör är fel. För de är så VI vill ha de och de är vårat liv vi lever. Vem våra barn skall träffa och inte har ingen annan med att göra och ingen annan kan kasta skit på oss för vad vi bestämmer oss för. Där borde de inte ens vara okej att ha en jävla åsikt om de.


Usch, nu har jag fått skriva av mig lite skit!


Nu vill jag ha godis i stora lass! Men tyvärr kan jag inte åka och handla för min mor är barnvakt hos sina andra älskade barnbarn och min plutt ligger och sover! Någon som vill komma med godis till mig?!


Tusen tack för dom mail jag fått den senaste tiden från både älder och yngre som uppskattar de jag skriver och tycker att jag t.o.m borde bli författar, vilket är att ta i. Men tusen tack iaf!