29 april 2011

Skype!

Just nu är jag förbannat glad att någon liten (japan(?) i världen kom på Skype. Igår satt jag uppe eine grosse stund och snackade, samma sak ikväll. Vad hade man gjort utan detta program om man vill se och snacka med någon i ett annat land, hur klarade man sig förr i tiden?
Jo man var inte så beroende av teknik, man var nöjd med det lilla brev man fick hem med en "brevduva" och det kunde gå flera månader innan nästa livstecken kom, men man var nöjd man visste inget annat. Nu vet jag annat och nu vill jag tillbringa mycket tid på denna härliga plats. En tävling startad, ni som känner mig vet att det bara är en sak som räknas. Just det VINST!
Mitt enda problem är att personen jag tävlar emot bor på lite varmare breddgrader, eller gör du egentligen det. Nu blev jag osäker. Skit vart, jag tror på mig själv i detta läge.
Vinsten är dock inte bestämd ännu, men det kommer nog snart!

Bilden är ifrån förra året, så resultat av träningen än så länge kommer inom kort!


Kvällens crossfit pass gick för jävla bra faktiskt. Jag är stolt över min egen prestation trots mina värkande ben. Jag var tom snabbare en mr CT. Det ni, inte illa :)
Herregud vilken tävlingsmänniska jag är i allt. Jag måste nog lugna ner mig lite och kunna se sällskapsspel, bilkörning, en runda på stan och allt annat som något annat än en tävling. Egentligen så tävlar jag enbart emot mig själv men när man vet att man slått någon annan så blir det ju genast mycket roligare.
Imorgon är det dagis som gäller och sen skall det bakas inför kalaset. Kvällen är ännu oplanerad, funderar på att be någon vacker själ komma hit och kolla en film, äta lite fruktsallad och bara mysa. Manad?

Just det 7 timmars sömn var det ja ;) God natt!