1 april 2011

Ansvarsfull, my ass!

Jag är arg just nu, förbannat jävla arg. "Mina barn är mitt allt, jag saknar dom varje dag och är med dom så mycket jag kan!". Jasså, synd att vi inte märker det. Dom gånger du skulle vara med barnen har det varit i någon timme sen har du lämnat dom till mig igen. Du har valt att gå på krogen, gå hem med andra tjejer, tagit med andra tjejer till huset istället för dom. Som senast du var nere för att träffa dom, 3 jävla timmar hade du tid med dom. Under den tiden träffade ni självklart tidningen och visade hur ansvarsfull du var. Att du sen lämnade dom till mig, skickade sms till en annan tjej och undrade om ni skulle ses, att du valde att gå på stan med din bror istället för att ha dom. Det glömde du nämna? Du åkte ner för att träffa dom någon vecka innan, du hade dom i 5 timmar sen kom du hem med dom till mig, gick ut på krogen och tog med dig en tjej från ön hem till hsb istället för barnen. Har du nämnt det? Eller hur du betalat för att få dit andra tjejer men när jag erbjudit mig flyga ner med barnen så du kan träffa dom ville du inte betala min biljett? Hur många gånger du lovat dom att du skall komma, när dom väntat på dig och du inte ens hört av dig och jag har fått stått där och dra lögner om att du har matcher och träning. Nej jag tror inte det. Vi får leva på mina föräldrar för att du inte ens har iq nog att fatta att mat, blöjor och välling kostar pengar. Är det att vara ansvarsfull? Du skriver hur mycket du saknar M, har du nämnt barnen en gång? Det talar väl för sig självt? Låter kanske gulligt eller bara sjukt! Droppen var när dagis ringde idag och frågade när vi kom tillbax för att du sagt det. Jag förklarade att du skrivit på att barnen är folkbokförda här utan att jag ens bett dig, att jag har fått jobb och börjar 1 maj så barnen kommer gå på dagis här. Jag fick förklara att du vägrade skriva på dagisansökan för att du skulle göra mitt liv till ett helvet, (du fattade inte att det är barnen du förstör för). Som tur var såg dom mellan fingrarna här på ön och gick med på att ställa dom i kö ändå. Jag hade skickat ner alla papper om uppsägning av dagiset i hsb så du bara behövde skriva under och skicka in. Inte ens det klarade du av. Nu står vi här (jag och barnen) med en månads uppsägningstid av dagiset i hsb och en månad tills jag börjar jobba. Vilket innebär att dom inte kan få ett dagis innan dess. Är det att tänka på barnens bästa? Men barnen kunde bo vid dig sa du, M skulle ta hand om dom när du har matcher och träning? En tjej som inte känner dom eller som dom känner, en tjej som inte har någon erfarenhet av dom skall gå in och vara mamma till våra barn och som dessutom själv har ett jobb? Fast hon skall kanske sluta att bli barnflicka (som du själv sa). Det här är så jälva sjukt och det är så jävla synd att barnen skall hamna i kläm för ditt jävla beteende. Det är förbannat lätt att gå ut i tv och tidningar och säga saker. Men att visa det är inte lika intressant! Jag sätter inte mina barn i kläm i det här, jag har försökt på alla sätt. Men det är jävligt svårt att kämpa själv när någon bara drar åt andra hållet. Du skrev att du skulle göra mitt liv till ett helvete... Fine, det har du gjort i 5 års tid så du kan lika gärna fortsätta tills du byter offer. Men TÄNK FÖR FAN PÅ VÅRA TVÅ BARN!