26 april 2011

Crossfit is the shit!

Dagens pass såg ut så här:
400m run. 2 squatjump, 2 pushup, 50m lungewalk 4 squatjump 4 pushup, 50m lungwalk, 8 squatjump 8 pushup, 50m lungewalk, 16 squatjump 16 pushup. repetera 20 min tot.


Avsluta med tabata plank 4 min tot.


När man kört lungewalk i 50 meter är benen inte så kaxiga för att börja springa igen. Man ser ut som en som en nyfödd kalv, några stapplande steg sen springer man iväg med tunga tunga ben.


Det var ett härligt pass, men jag borde helt klart kollat upp ur mycket ben det var innan jag bestämde mig för att cykla till alla ställen jag besökt idag.

Cykelturen hem var tung, benen skakade som asplöv och jag har ännu inte orkat ta mig in i duschen (2 timmar senare).


Men skall man vara fit är det bara att bita ihop och köra på. Gråta, skrika, svettas och spy. Sen så...Eller?