11 april 2011

Rio!

Dagen har varit lugn. Min energi finns inte längre, men jag tvingade iväg mig till gymmet med Älsk för att få lite andrum från alla tankar och känslor som gärna vill kväva mig.
Jag har inget som jag kan lyssna på musik med när jag tränar vilket gjorde att jag inte riktigt kunde släppa alla tankar. Tror kanske inte musiken hjälpt heller just nu. Vad kan hjälpa, vad kan få en att sluta gå som i koma och komma ifatt den senaste tiden? Allt snurrar, jag kan inte riktigt urskilja vad som händer i verkligheten och i mina drömmar efter detta.

Jag och Leo bestämde oss för att gå på bio ikväll, vi såg "Rio". En helt underbar film, så mycket känsla, härliga färger och skön musik. Vi var bara fyra stycken på bion så jag och Leo satt och dansade lite i stolarna. Man kunde omöjligt sitta still. Det var precis vad jag behövde, massa glädje med min underbara son!

Vi bestämde även att vi skulle åka till Rio, gå på festivalen och kolla på massa spännande fåglar. Jag hoppas kunna ge dom en resa snart, det hade varit underbart med en flykt från allt i någon vecka innan man börjar jobba och dom på dagis.

När vi kom hem var Leia ännu vaken vilket jag hoppats på så jag skulle hinna mysa med henne i sängen innan hon somnade. Hon låg och höll om mig hela tiden tills hon somnade, hon var även väldigt bestämd att få sova i sängen med mig vilket hon inte brukar bry sig om. Men båda barnen är väldigt mycket för närhet nu, dom sitter helst uppe på en hela tiden om dom kan vilket är underbart. Man söker tröst, skydd och kärlek på olika sätt.


Jag släppte in katten och tog ett djupt andetag, det luktar vår, det luktade lycka, det luktade kärlek!