3 februari 2009

Sjuk!

Kände igår på träningen att jag var seg i kroppen och hade ont i skallen. Men dum som man är så kör man på ändå och vad händer? Jo, man blir sjuk!
Så jävla typiskt när man kommit igång ordentligt!
Aja, Mycket C-vitamin och vatten så skall de nog bli bra snabbt!
Var iaf ute och gick en promenad i de fina vädret, vilket jag inte heller skulle gjort för de är något mitt bäcken inte klarar av. Konstigt eftersom träningen går så bra men inte promenader.
Leo är också förkyld så efter vi gått en sväng kröp vi ner under de varma täcket och sov i 2 timmar. Vaknade och hade 11 missade samtal på mobilen och 4 meddelande, poppis!

Jag har tänkt börja måla igen jätte länge men de har inte blivit av, men idag var jag iväg och köpte dukar, penslar och oljefärg. Tänkte kladda ihop en tavla tillsammans med lillkillen imorgon, de tror jag han kommer tycka är kul! Att kladda är ju de bästa som finns!
Jag har även målat klart en tatuering jag skall göra nu så imorgon tänkte jag åka bort till studion och se vad dom skall ha för att göra den!
Juste, Leo skall klippa sig imorgon, de får jag inte glömma! Hans långa hår som står åt alla håll och kanter skall bort. Sola skall jag oxå hinna med! De är bra mot förkylning har jag hört!

Vi var och fikade hos min bror med familj ikväll efter att ha hämta upp tjejen på innebandyn.
Vilket betyder att de blev en sen kväll för plutten som inte somnade förren runt halv 11. Dock sov vi länge idag, men de är alldeles för sent! Borta hos min bror så trivs han som fisken i vattnet, hockey hjälmar, klubbor och bollar. Kan inte bli bättre, de första han gör är att springer in hämtar klubban hur garderoben, springer efter hjälmen med galler och börjar lira, haha!
De kommer nog inte bli någon fotbollskille av honom tror jag, hihi!
Han är sjukt duktig för att vara så liten, vilken jäkla bollkontroll. Måste vara från morsan, haha!
Jag har svårt att träffa en boll som kommer rullande, men han bara står är där och tar emot och skjuter hur länge som helst!
Stolt är bara förnamnet!

Lilltjejen i magen kommer helt klart bli boxare, som hon sparkar och bufflar. Jag börjar tro att hon aldrig sover för de är fullfart hela tiden, underbar känsla men lite små jobbigt när man försöker sova!
De känns som de var igår jag skrev att jag gick in i halvtid, men de är redan en vecka sen. Tiden går så fruktansvärt fort. Jag hinner inte med, snart så sitter jag här med en liten tjej i famnen och en "stor" pojke brevid mig! Jag har inte fixat något, eller jo jag har handlat klart bebiskläderna, haha! Men jag måste köpa vagn, tvätt bilbarnstolen som Leo hade, köpa ny spjälsäng, täcke, kudde! Okej jag kankse är ute i för god tid, men som jag nämnt innan så vill jag inte göra allt på slutet, jag vill kunna njuta av den sista tiden med "bara" Leo, förbereda honom och mig på att de kommer en ny liten familjemedlem och bara njuta av sista tiden i förlossningen (om de går)! Nu har jag gått upp 5 kilo i vikt vilket jag tycker kan räcka, 1 kilo i månaden! Den här gången vill och får jag inet gå upp 21 kilo. De är BIG NONO! Träna och inte äta massa godis och chocklad. Fast de måste jag faktiskt ge mig själv lite kred för, för godis och chocklad har jag inte ätit mer än jag brukar. Men mackor och apelisnjucie däremot! Hoppas de inte är lika onyttigt, måste ta ett snack med barnmorskan om det!

Nej om man skulle ta en macka och krypa ner i sängen och försöka sova lite, tyvärr så tror jag de blir svårt eftersom de känns som huvudet skall sprängas när jag lägger mig ner. Men en rinexin, en alvedon och nässpray så är nog natten räddad!

Måste bara tillägga en sak, såg ett program som handlade om Viktoria Silverstedt ikväll. Jag är ledsen och säga det men när jag ser henne och hör henne snacka så skäms jag nästan för att vara svensk. Hur tänker bruden med sina uttalanden och skandaler hit och dit?
Är de verkligen kul att vara känd som en Skandalmodellsbimbo?
Kläderna hon går i på galor och allt möjligt skulle kunna vara hur snygga som helst om hon har dom i rätt size så man inte håller andan när man ser henne för att brösten eller skrevet skall ramla ut!
Jag tror att för några år sedan så var hon nog mångas drömtjej, men världen har förändras och de borde även hon göra!
Nej hon om någon borde sätta ett högre värde på sig själv, de sägs ju att hon är smart och att allt bara är ett spel för galleriet.
Varför inte visa den"bra" sidan istället?!


God natt alla där ute i cybervärlden!