21 februari 2009

Melodifestivalen!

Herre gud va folk bloggar, jag hinner ju inte med! :)
Kul att läsa dock, måste ta mg i kragen och bli en sån där "5 inläggomdagenbloggare"!

Morgonen började i ishallen, brorsonen hade match. Dom vann med 11-1 tror jag så de var ingen rolig match att kolla på. T.o.m Leo gav upp och gick ut och åkte pulka.
Eftermatchen åts de korv i kiosken, vad tror ni händer, jo Toms "plastbit" dom satt på hans tand tillvidare för att skydda roten gick av, av en korv?!
Så nu har han jätte ont stackarn! Jag kommer ihåg en gammal vän jag hade, han slog i sin tand på en hockeymatch, tanden dog. Fråga inte hur många gånger han var in och ut hos tandläkaren för att laga "tanden" tills dom själva insåg att han behövde en stifttand. Så vi får hoppas att de inte dröjer lika många år för Tom att få en hel dan i käften!
Jag och Leo sov middag som vanligt, idag var de välbehövt. Har haft sån skallvärk hela dagen! Ingenting hjälper heller. Skall se om de blir bättre med lite Cola, kan faktiskt göra det ibland. Koffein är bra för skallvärk!
Idag hände det bästa som kunde hända oss, damen om lägenheten ringde och sa att de äldre paret inte skulle ha den så vi skall dit på Måndag och titta. Jag kan säga redan nu att jag kommer ta den, oavsätt hur den ser ut. Vi måste ha någonstans att bo och är de inte "topnotch" nu så få man göra det bästa åt saken. Det är iaf en 3:a och de är precis vad vi behöver!
Leo får ett eget rum med sina saker i och jag har ett eget sovrum! Perfekt!
Har kollat på Leos födelsedags present, har länge varit bestämt att de skall bli en säng! Jag har varit inne på en bilsäng ända se vi bodde i Solna och såg en i ett fönster till ett möbelhus, nu fick jag tips av Noelia på en sida där dom sålde just barnsängar. Så det stå mellan dom här två, om jag nu inte skall bygga en själv! Men vet inte om jag kommer orka det, med magen och allt!



Denna förvaringsmöbel för hans leksaker skall oxå införskaffas!

Ikväll var de Melodifestivalen, deltävling 3!
Jag älskar Petra Mede, hon är underbar. Introt var sjukt roligt, MEN pausundehållningen vad är de för skämt? Var är Björn Gustavsson? Eller någon annan, vem som helst, allt är bättre än de här!
Artisterna är inga höjdare heller. Jag måste dock säga att Molly Sanden är helt OTROLIG, så jävla söt och vilken röst. Varför var inte jag lika talangfull och snygg som henne när jag var 16 år?
Hon är en klass över många andra svenska sångerskor, både vad de gäller röst och utseende.
Sen måste jag ju medge att Maja någonting var söt som socker och har även hon en mysig röst!
Resten kunde gå och lägga sig enligt mig!

Leia bara växer och växer, de sparkar och gör ont. Trycker mot revbenen när jag sitter osv, inte kul alls. Sparkarna känns ordentligt oxå kan jag säga, hela magen står ut där hon kickar till. Precis som sin bror, men den här gången vill jag gärna behålla min revben hela!
Men de är bara att bita ihop!
På Måndag så SKALL jag försöka träna, går de så går det!

Nu skall jag faktiskt krypa ner i sängen och försöka sova, kommer nog inte gå men jag vilar iaf om jag ligger ner. Igår gick jag och la mig vid 23.40 vaknade 03.40 och 05.40 för att jag trodde jag hade sovit hela dagen. Toalettbesöken och vattendrickandet nattetid har oxå börjat!
Men de är bara början och så länge jag bara behöver gå upp 4 ggr för at kissa så är jag nöjd.

Hoppas ni haft en mysig kväll där ute i världen!

God natt och sov så gott!