6 februari 2009

Impuls tatuering!

Idag fick jag ett ryck att jag skulle ta tag i allt det här med tatueringarna så jag ringde och fick en tid 3 timmar senare. Tack Tack!
Nu är en av dom jag vill göra avklarat. Fortsättning följer...
Ikvällen "Debatt" så handlade det om bl.a "vår tids gladiatorspel" nämligen svensk ishockey!
De visade klipp på hur spelare slår sönder varandra och bråkar efter matcher, i pauser osv. Helt sjukt enligt mig!
Ishockey är den enda idrott där det är acceptabelt att slåss, skulle t,ex en fotbollspelare flyga på motstånader och börja slåss så är straffet ganska givet. Avstängning!
Men i ishockey så får dom utvisning någon minut sen är de "fit for fight" igen. Hade man hoppat på någon i t-banan och slåss med t,ex ett basebollträ hade de gått under kategorin grovmisshandel, men att spoa varandra med hockeyklubbor är helt okej?
I NHL t,ex finns de spelar som enbart är med i truppen för att dom är bra på att slåss. Nu har det iofs blivit straffbart för tränare som spelar ett t,ex släppa in dom när de bara är några minuter kvar av matchen för att få tiden att gå genom att åka runt och slåss.
Idrottsmän som dom ändå är skall väl föregå med gott exempel för smågrabbarna/tjejerna som ser upp till dom som gudar. Är de bra förebilder som slåss? För ingenting! Hur kan de vara så att de är okej att slåss på isen? Varför är inte de straffbart?
Jag ser t,ex på när min brorson spelar, vissa i laget har sett A-laget lira och att dom sopar på motståndarna för ingenting och försöker göra likadant. Skillnaden är att där händer de ofta värre skador är bland dom äldre. Dom växer och mogna olika fort, nivån bland spelarna är inte lika jämn och dom vet att de inte är okej att tacklas i ryggen, så vad gör den som ser att tacklingen är påväg? Jo vänder ryggen till och tror att motståndaren som tagit satts över halva isen för att kunna trycka till ordentligt skall hinna stanna på 2 meter, vilket är omöjligt för många i ungålder. Då händer farliga olyckor!
Varför slåss ishockeyspelare? Andra idrottsmän gör ju det inte? Det är ju inte så att de är mer tävlingskänsla eller ilska i ishockey än annan sport eller?
Andra sporter och personer får ju straff för sina handlingar men inte hockeyspelare!
Nej hockeygrabbar, förklara för mig! Vad är grejen med att slåss hela tiden och det är inte så att de är små smäller utan blod och skydd flyger ju!
Det sista jag bara vill nämna är kärnkraftvärken!
Var har motståndskraften tagit vägen?
Dom la bara ner och skall se enorma "bomber" byggas upp och förstöra vår natur och samhälle mer?
Vad händer i världen?