4 februari 2009

Djurskydd.se


Jag tycker alla borde gå in nu på Djurskydd.se och skriva under, mot dunplockning av levande djur. Nu nu nu!
Det har varit på tal i drygt en vecka nu efter det sändes i "Kalla Fakta".
Hur djur (fåglar) behandlas när man plockar dun till sängar, täcken, kuddar, kläder osv.
Nu sitter jag och kollar på "Kvällsöppet med Ekdal" som också tagit upp detta ämne och debatten är i full gång.
Åhlens har dragit in all försäljning av dunprodukter, medans andra påstår att de inte gör någon skillnad(?). Hur kan dom säga att de inte gör skillnad? De är väl klart de gör, slutar folk att köpa produkterna så tar företagen inte in dom vilket i sin tur gör att man inte tillverkar lika mycket.
Jag kommer verkligen inte kunna krypa ner under ett duntäcke och njuta igen, tur att vi inte har det. Men jag är lite småfundersam över min vinterjacka. Läste i den och där står de att det är "godkänt dun", men som sagt man kan aldrig lita på det till 100% tyvärr!
På Söndag klockan 19.20 så tas ämnet upp igen i "Kalla Fakta", vilket jag tycker det är skit bra. Att ett sånt här viktigt ämne tas på allvar (för en gångs skull).
Nog om detta hemska ämne, jag hoppas ni går in och skriver under iaf!

Jag har hittat en "sängvaggunga" som skall införskaffas till lilltjejen när hon är närmare att göra entré
Tycker den verkar klockren, man kan ta med sig den överallt, hänga över dörrar, i träden eller på väggen.
Dom ligger "trångt" och tryggt, så kan man vagga dom och gunga dom små liven. Perfekt som första säng så man slipper en stor kloss som tar upp massa plats när dom ändå bara utnyttjar 50x50 cm.
Den får de bli lite närmare!
Idag har Leo varit och klippt sig idag hos Nyans.
Haha, herregud va kul det var. Han satt still i en minut sen var de full fart runt hela salongen, dansa till musiken, kolla på bilarna och springa och gömma sig!
Som tur var är Rickard en van frisör som sprang efter med saxen i högsta hugg och klippte lite här och var. Reslutatet blev iaf bra och Leo hade båda öronen kvar och de är de viktigaste.
Innan vi gick därifrån var det kramkalas.
Väl hemma möttes vi upp av "Moffa" som varit borta en vecka, lyckan var total.
Jag lämna av lillkillen för att i lung och ro åka och handla och hämta mina varor vid H&M.
Jag tänkte ta med mig allt upp till sängen för att prova det. Men mycket är ingen ide att pröva nu eftersom de är sommarkläder som jag skall ha när magen är borta.
Men de skall testas ändå.
Frågan är när skorna kommer, för dom var inte med i denna leverans :(
Jaja, allt var som jag hade tänkt mig uteseende mässigt i alla fall.
Förkylningen har inte gett med sig, men jag känner mig inte så täppt och snorig längre så de blir nog träning imorgon, grymt pass så de skulle va kul. Sola skall jag iaf göra för det blev inte av idag!
Renexin är bra skit, de fick jag när jag hade bihålleinflamation sist och fick tips av svägerskan att ta en med alvedon för att de skall ge med sig, de verkar funka.
Hoppas lillkillen mår bättre imorgon oxå så han inte är så "jobbig" som han varit idag. Herregud vilken klängapa han varit idag och jag har så ont med sammandragningar och massa så de är inte så kul att bära runt på honom.
Men som sagt hoppas även han mår bättre imorgon så vi kan åka till "pippidalen" och mata fåglarna och leka lite!
Nu skall jag krypa ner under mitt icke dunigatäcke och sova gott!
God natt!