25 februari 2009

Arg!!!

Fy fan va arg jag blir!
Jag har sett fram emot att se nya serien som började på 4:an ikväll "Lie to me" hur länge som helst. Jag gick upp för att lägga Leo vid halv 9 för att jag tänkte att då sover han vid 21.00. Vet ni hur dax jag kom ner igen?
JO, 22,05!
Så de blev ingen jävla säsongspremiär för mig inte. Nu sitter jag här och väntar på att någon snabb jävel skall lägga ut de på internet!
Tänk att jag är så jävla kluven att en sån skitsak (egentligen) gör mig tokig!

Något helt annat....
Äntligen! har dom förlovat sig, Viktoria och Daniel!
7 år tog det, innan Sverige kunde godkänna en man va folket. Att dom för 100 år sedan accepterade Silvia verkar båda, kungen och alla andra glömt!
Kungen har ifrågasatt honom hela tiden och människan (Daniel) har för fan aldrig gjort ett snedsteg.
Dom skämtade på radion om vad han skulle kunna ge henne i morgongåva, om vad ringen kostade osv. Min fråga är: Va fan spelar det för roll?
Hon nöjer sig nog med bara äkta kärlek, vilket jag inet tvivlar en sekund på att hon får. Matriella ting och ard är ingening mot den kärlek man får!
Jag tror han kommer passa alldeles utmärkt som vår nästa Kung, en reko kille med fötterna och lunget på jorden. Har vi tur så kankse han kan bidra till att fler börjar träna. Haha!
Jag har på något sätt längtat efter den här dagen, att äntligen få se dom svenska kungabarnen gifta sig, skaffa barn osv.
Staten skall betala bröllopet, frågan är varför dom valde ett år när de är valvaka i Sverige!?
De spekuleras om att dom gjorde de för att "hjälpa" Reinfeldt över målsnöret.
Enligt tradition skall ett kungabröllop ske inom 6 månader, så frågan är varför vi nu skall vänta i 16?



Ett annat ämne jag hörde på radion, Abort!
De pratades om en kvinna i Skåne tror jag det var, som hade tagit bort flera foster efter att hon fått reda på att de var flickor.
Nu snackas de om att man skall skriva om Abortlagen, så de inte skall bli lika lätt att ta bort ett foster.
Jag tycker inte att man "KAN" ta bort friabort, jag tycker att man skall kunna göra abort pga olika omständigheter.
MEN jag tycker inte att en omständighet skall vara könet, jag fattar inte ens hur man kan tänka tanken att ta bort ett barn pga könet! Hur är man skapt?
Dom snackar nu om att man inte skall få reda på könet alls, som de är i vissa distrikt.
Då blir min fråga så här: Hur kommer barnet då få det när de kommer ut och växer upp i en familj som anser att det är "fel" kön?!
Svår fråga det där. Egentligen så borde de inte ens vara på tal för de borde inte existera sånna jävla idioter i världen! Men men, man slutar aldrig att förvånas!

De sista jag tänkte ta upp ikväll är H&M!
Idag kom det hem en ny H&M katalog, HOME:)
Den inehöll massa spännande saker till lyan, kul att dom har kommit med ett nytt konspet.
Nyss var de skor och nu saker till hemmet, vilka kreativa människor de finns i världen!


Imorgon, då jävlar!