22 september 2011

Ziperall.

"Hösten är inte bara dödsångest och regn!"
- Kloka ord av ingen mindre än Pär Lernström.

Jag fryser i princip jämt och har alltid gjort, jag är nog en av få som gärna klär på mig när jag går och lägger mig. Hade andra parten inte protesterat så hade jag absolut haft duntäcke året runt, helst två vintertid.
Jag brukar gå runt i en brutalt ful fleecekappa som man fick när man handlade för en viss summa hos Ellos för många herrans år sedan. Detta plagg har varit min räddare i nöden under min sjukdagar och kalla dagar.
Nu är som ni alla säkert redan märkt, men inte vill låtsas av, hösten här.
Träden får underbara färger, man har tända ljus varje kväll och man myser gärna under en filt i soffan framför en film i en varm famn.
MEN hösten är inte bara mys och varma färger, det är en årstid som blåser rak igenom en, duschar en var och varannan dag samt bjuder gärna på temperaturer under 10 grader. Alltså inget för mig.

Redan nu går jag runt med massa kläder och raggsockor hemma medans Leia gärna springer runt naken. Jag påpekar för alla som kommer hit att det är kallt i lägenheten, reaktionen jag får är ungefär "Är du allvarlig? Det är hur varmt som helst".
Ända sedan Big Brother (?) har den så kallade Onepiecen varit ett "modeplagg", (helt jävla ofattbart så ful som denegentligen är ).
Jag har köpt att barn sprungit runt i dom, det tycker jag bara är supergulligt. Men när vuxna män går runt i en jättepyjamas så undrar man vart världen är på väg.
Dock har alla som har detta plagg förklarat för mig hur varm och skön den är.
- Man svettas i den.
Underbart tänker jag och beställer en med förhoppning om att kanske slippa frysa ihjäl en vinter till.
Enbart för att inte vara som alla andra och beställa en enfärgad stilren sak, slog jag till med en i leopardmönster.
Typiskt mig, jag vet.



Idag gick jag och mamma en sväng på stan. Jag fick faktiskt med mig två stora stickade varma tröjor hem. En polotröja och en vanlig stickad med lappar för armbågarna. Jag passade även på att köpa upp mig på over knee strumpor och over knee benvärmare.
Här rustas det för höst och vinter helt enkelt.

Jag har gett mig fan på att inte frysa i år, det är en sak som är säker.
Sen är jag extra glad att jag har en varm famn att krypa in i dom kvällar det blåser huggorm ute, mörkret gör sig känt och regnet smattrar mot fönstret.
Men oavsett mina inköp så har jag och Älsk bestämt att vi skall åka någonstans.

Det kommer nog bli en ganska bra årstid ändå, för jag älskar ju Sverige just pågrund av våra fyra årstider.