27 september 2011

Barnmisshandel?


Hur många av er där ute ser på "Svenska Hollywoodfruar"?
En hel del antar jag.
Jag ser inte på varje avsnitt men har tittat in ibland och den enda anledningen till att jag inte zappar vidare är för att jag älskar Maria Montazami.
Snällare och underbarare människa får man nog leta efter bland den "sortens" människor.
Anledningen till att jag ens tar upp programmet här är för att jag vet allvarligt talat inte vart jag skall ta vägen när det gäller den där förbannade Gunilla Persson.
Hon är en hemsk människa som borde spärras in eller få ordentlig hjälp med sitt sjuka beteende mot sin stackars lilla dotter.
Hade jag varit med i tv3s tv-team hade jag sett till att den där lilla flickan blev behandlas rätt. Hela dottern lyser ju för fan av likgiltighet och olust.
Är hennes sätt att ta hand om sin dotter inte psykiskmisshandel?
Det spelade ingen roll hur sjuk hon var och hur höger feber hon hade, lilla Erika skulle bara sjung på nån tillställning för det var hennes chans att bli stor.
Sist så kräks den lilla stackaren och gråter, vad säger den där käringen då "Det är gud som gör så att du kräks!". What´a fuck?
Jag får lite känslan av att den där Gunilla vill att hennes dotter skall bli något som hon aldrig lyckades bli. Hennes dotter skall bara lyckas och det finns inget annat för henne.
Vad dottern egentligen vill och känner tror hon att hon vet och lyssnar på, men om hon skulle sätta sig ner och bara se på sin dotter så tror jag hon ser att hon inte är lycklig.
Igår skrev jag en statusuppdatering om henne på facebook. Alla som kommenterade den tyckte precis som mig och jag tror inte vi är dom enda i detta avlånga land som håller med oss.
Varför gör ingen något, varför gör inte jag något?
Frågan är väl ganska enkel, vad skall man göra för att stoppa hennes beteende så länge hennes dotter inte vågar säga ifrån.
Jag blir rädd att hennes dotters liv skall gå samma väg tillmötes som resten av alla unga stjärnor i USA. Briteny Spears och Lindsay Lohan bland annat, skräckexpemlar.

Kan hon inte bara låta sin dotter vara barn, ligga i en säng och äta glass och kolla på film hela dagen när hon är sjuk. Sluta och ge henne sån förbannad prestations ångest genom att hela tiden förklara för henne hur mycket bättre hon är än ALLA andra. Man skall absolut ge sina barn beröm och uppmuntran, det är inte det jag säger. Men gränsen är hårfin mellan att ge ångest och bara vara snäll.

Oavsett vad så hoppas jag att tv3 gör något åt hennes beteende. NU!