18 september 2011

Mysig söndag.
























Denna dag har enbart gått i "mysandets" tecken.

Pappa kom vid 9 och ville ha kaffe, vi låg ännu och sov men jag släppte glatt in honom och gick in och la mig vid barnen igen. Man måste ju passa på att sova ut när barnen äntligen sover.

Runt 10 klev vi ur sängen och njöt av en mysig frukost med tända ljus.

Halva dagen har vi glidit runt i pyjamas och bara tagit det lugnt.

Vi har krypit ner under täcket i min säng lite då och då för att läsa en bok, vi har målat tavlor med akrylfärg (jag glömde hur j'vla svårt det var att få bort skiten sen jag gjorde det med Leo i Gävle.).


Största delen av dagen har gått åt att måla och träna på alfabetet.

Pappa ringde efter lunch och ville att vi skulle komma bort och äta kvällsmat med honom eftersom mamma också är i sthlm.

Sagt och gjort, vid 17 tog vi lite motsträvigt av oss våra pyjamasar och hoppade på cyklarna för att cykla hem till "moffa".


Idag blev det skogsvägen, Leo klarade det hur bra som helst trots diverse stubbar, lerpölar och katter.

Väl hemma vid pappa sprang barnen direkt upp på övervåningen för att hämta lite böcker.

"MAMMMMMMMA!!! Mommo och Moffa har fått ett nytt rum. Vart är sängen och hur kom soffan hit och du MAMMMMMA vad har hänt här egentligen?", skriker Leo när han väl kommit upp.

Leia skriker snabbt efter "MAAAAAMMMMMMMAAAA var är MIN säng?".

Eftersom vi inte bott på Gotland sedan dess Leo föddes, (med undantag för 6 månader då jag övervägde att flytta hem pga liknande anledningar som nu) så har dom aldrig sett rummet vi bott i som ett rum med tv, soffa och bord utan det har alltid varit utbäddat när vi kommit med en stor säng så barnen fick en liten chock när dom klev in där idag.

Efter en mysig middag med tända ljus och en massa skålande från barnens håll cyklade vi alla hem till oss för att fika och äta av våra nybakade bullar och kärleksmums.


Nu sitter jag och pappa i soffan och väntar båda på att båten skall komma in.


Imorgon väntar ännu ett möte med min advokat, jag är så trött på att aldrig få ett slut på allt detta. Det spelar ingen roll vilka lösningar och förslag vi kommer med, allt är fel. Sen när dom väl kommer med ett förslag som jag går med på så var det tydligen också fel helt plötsligt(?). Allt är som en katt och råtta lek utan slut känns det som.

Efter det har jag och barnen bestämt att leta upp en lekplats vi aldrig varit på innan så vi hoppas att vädret är bättre än idag.


Förresten så hittade jag en fästing på Leo idag som satt fast, nojig som jag är så har jag läst på varenda sida på nätet, i läkarboken och tagit kort på det. Allt för att vara förberdd på diverse symptom.