20 oktober 2011

My hips don´t lie.

Min kropp har fel och brister precis som många andra anser om sina egna kroppar.
Men oavsett alla fel jag har så kan jag inte annat än älska den för allt den gör för mig. Den har skapat och burit mina underbara barn och gett dem dom bästa förutsättningarna för ett sunt liv.
Jag har en enormt bra ämnesomsättning vilket gör att jag kan äta allt socker jag behöver för att fungera utan att gå upp i vikt.
MEN i somras när jag inte kunde träna och jobbade hela tiden gick jag upp i vikt, hela 5 kilo.
Eftersom jag är van att äta var fjärde timme så blev mitt oregelbundna ätande och allt cola drickande en chock för min kropp.Under den tiden så mådde jag inte alls bra kroppsligt, jag är van att träna mycket och hade jag inte haft ett jobb där man sprang runt hela tiden så hade jag gått under.
(Jag kom av mig i mitt skrivande när "Eftertio" började. Det handlar om prestationsångest och just nu är Anders Bagge gäst. Vilken underbar människa han är. Tänk att tom dom största lever med denna känsla, nyttigt för oss andra att veta om.)

Jag visste att mina kilon jag gick upp under sommaren skulle vara lätt att bli av med. Sagt och gjort, jag köpte ett träningskort och har nu tränat i en månad och blivit av med dessa kilon.
Detta gör att jag är otroligt tacksam för hur min kropp fungerar. Min kropp har en grund och jag har lätt att hitta tillbaks till den oavsett om jag varit gravid eller gått upp/ner i vikt.
(Jag har fastnat helt i Eftertio och känner att jag tappat fokus på ämnet så det blir bara massa ordbajsande just nu. Vi släpper det här och kollar klart på detta underbara program innan jag drar iväg till gymmet. Gunilla Persson borde sett detta avsnitt så hon får hjälp att tänka till i hur hon beter sig mot sin kära lilla dotter.)