22 oktober 2011

Movies.


Tro det eller ej men vi har gått och blivit med sköldpaddor, jajamen ni hörde rätt. Två små filurer har tillkommit i vår lilla kärleksfulla familj. Leonardo och Raphael (Leo säger dock Raffaeld), Turtles för hela slanten här. Väntar bara på att Leo kommer på att han måste ha Michelangelo och Donatello också.
Vi har pratat om att vi skulle köpa ett akvarium med fiskar ända sedan vi bodde i Solna, men när jag väl var inne i affären och ens tänkte tanken på att köpa fiskar fick jag ont i magen. Så två sköna lirare blev det istället.
Jag har absolut ingen aning om vad jag gett mig in på och i nuläget är Google min absolut bästa vän.

På tal om bästa vän, kl är 02:05 och jag är ännu uppe. Ingen krogen här inte utan en mysig och lugn hemma kväll med mina kära barn och bästa Älsk.
Medans jag la barnen skar hon upp en underbar fruktsallad som vi ät av, plus godis och som om det inte vore nog... Vi slängde i oss massa ostbågar också så just nu mår jag så otroligt dåligt att jag bara vill kräkas.
Kvällen till ära såg vi två kärleksfilmer (så klart).
Den första hette "A little bit of heaven", den var faktiskt bra. Man både grät och skrattade om vartannat. den berörde mig otroligt pga att jag någonstans insåg att det krävas att man skall vara döende för att folk skall få upp ögonen och bry sig. I den här filmen handlade det om att en pappa som inte brytt sig om sin dotter under många många år helt plötsligt började bry sig när hon fick cancer, då fick han för sig att han kunde köpa henne frisk. Pengar pengar pengar. Det gjorde ont i mig och jag hoppas för allt i världen att det inte skall behöva ske något så drastiskt för att pappan till mina barn skall börja se klart.
Den andra filmen hette "Letters from Juliet", den var vacker och en riktigt lovestory men vi var övertrötta och satt mest och skrattade bort allt seriöst, sjöng på gamla dåliga låtar som vi tyckte oss höra i filmen och gjorde om scenerna i filmen i våra huvuden högt.
Men den var superromantisk och jättegullig, även den väckte jobbiga känslor hos mig så en äldre dam säger till sitt barnbarn "Hennes mamma valde att lämna henne när hon var liten, du vet att dina föräldrar älskar dig" (dom hade dött i en trafikolycka).
Sånt gör förbannat ont, jag klarar inte av det. När jag kan relatera till mina barns liv och hur jag är rädd att det kommer bli för dom då brister det inom mig.
Som ni förstår så har jag haft en toppenkväll, trist att jag missade hockeyn dock.

Det är en dag imorgon också och mina barn (som förövrigt bestämde att dom skulle sova i Leos säng tillsammans ikväll för att dom älskade varandra) kommer vakna snart och komma in till mig så jag får passa på att stänga ögonlocken ett tag.
-God natt!